Automatyczne tworzenie bibliografii

Bibliografia jest jednym z najważniejszych elementów każdej pracy zaliczeniowej. Na niej opiera się merytoryczna zawartość pracy, ją również często chcą znać wykładowcy, aby wiedzieć, do jakich lektur sięgnął student. Tworzenie bibliografii w programie Word jest dość proste.

Rozwiązanie:

Aby stworzyć bibliografię w programie Word, należy najpierw pamiętać, że zawiera ona zarówno cytowane źródła, jak również wszystkie źródła zawarte w przypisach. Z tego powodu należy dodawać cytaty przez opcję „Wstaw cytat”, znajdującą się w karcie „Odwołania”.

bibliografia

Jeśli mamy zgromadzone źródła, jednym, co musimy zrobić, jest wejście w kartę „Odwołania” i wybranie przycisku „Bibliografia”.

bibliografia

Rozwinie się lista, z której można wybrać gotowy wzorzec tworzenia bibliografii pod kątem graficznym. Można wybrać również przycisk „Wstaw bibliografię”, który wstawi bibliografię w podstawowym, najprostszym wzorcu graficznym.

bibliografia

Jeżeli po próbie wstawienia bibliografii pojawia się komunikat o braku źródeł, oznacza to, że musimy dodać ponownie dotychczasowe źródła poprzez opcję opisaną w pierwszym akapicie.

Janusz Dreziński

Od ponad 20 lat związany z branżą IT. Pasjonat technologii Microsoft z naciskiem na pakiet Office. Od kilku lat pomaga innym prowadząc portal Office.info.pl oraz rozwiązując ich codzienne problemy dotyczące przede wszystkim programów Microsoft Excel i Word. Jego hobby to żeglarstwo oraz siatkówka, a ulubione miejsce to... Mazury.

Pokaż pozostałe moje porady