Problem:
Co zrobić gdy wklejona tabela nie mieści się na stronie?
Kopiując tabelę z Excela do Worda często spotykamy się z sytuacją, że tabela nie mieści się na kartce. Pokażemy jak odpowiednio sformatować tabelę, aby jej sposób wyświetlania w Wordzie był czytelny.
Rozwiązanie:
Mamy plik z przykładową wklejoną z Excela tabelą. Wygląda to trochę nieciekawie – nasza tabela wystaje poza obszar strony (tutaj tylko na margines), co spowoduje problem przy drukowaniu:
Klikamy w obszarze tabeli. Zaznaczamy całą tabelę klikając na krzyżyk w lewym górnym rogu tabeli. Pojawiają się karty kontekstowe Narzędzia tabel. Przechodzimy na kartę Układ. W sekcji Rozmiar komórki odnajdujemy formant Autodopasowanie. Kliknięciem rozwijamy listę opcji.
Mamy do wyboru:
- Autodopasowanie okna – tabela zostanie automatycznie dopasowana do wielkości okna(wypełni całą szerokość strony od lewego do prawego marginesu).
- Autodopasowanie zawartości – każda kolumna ma automatyczną długość, taką, aby zmieścić znajdujący się w wierszach tekst. Szerokość kolumny jest dopasowana do najdłuższego wpisu w danej kolumnie. Wybierając tę opcję również ryzykujemy że tabela nie zmieści się na stronie(jeśli treść w wierszach jest bardzo długa).
- Stała szerokość kolumny – ustawia jednakową szerokość dla wszystkich kolumn. Szerokość kolumny podajemy w polu edycji Szerokość w sekcji Rozmiar komórki. Z tą opcją trzeba uważać najbardziej – ustawiając złą szerokość ryzykujemy, że tabela będzie większa niż strona oraz, że treść komórki zostanie podzielona na kilka wierszy (jeśli nie będzie się mieścić).
Najwygodniejszą i najbezpieczniejszą opcją jest Autodopasowanie zawartości. Otrzymamy następujący efekt:
Zobacz również:
Jak wyłączyć sprawdzanie pisowni dla dokumentu?
Formatowanie nagłówków
Jak wydrukować pracę dwustronnie do oprawy?
Jak stworzyć zakładkę do książki?
Gdzie znajdują się szablony dokumentu?