Czym jest wersja ostateczna skoroszytu i jak ją włączyć?

Podczas tworzenia skoroszytów z danymi szczególnie zależy nam na tym, aby nie były one edytowane. Jeśli chcemy, aby użytkownicy zachowali wgląd w plik, ale nie mieli dostępu do jego edycji, wygodna opcją może być wersja ostateczna.

Rozwiązanie:

 

Wersja ostateczna skoroszytu może być bardzo przydatna w przypadku skoroszytów, które zawierają dane na temat firmy. W tym przypadku szczególnie należy zadbać o to, aby do skoroszytu nie były wprowadzane żadne poprawki, mogące wpłynąć na działanie czy wiarygodność firmy.

Aby oznaczyć skoroszyt w wersji ostatecznej, należy wejść w zakładkę „Plik” i wybrać opcję „Informacje”.

wersja ostateczna

Obok opcji otworzy się duże okno z trzema możliwościami. Należy wybrać opcję „Chroń skoroszyt” i potem w rozwijanym menu kliknąć „Oznacz jako wersję ostateczną”.

wersja ostateczna

Następnie użytkownik w dwóch oknach dialogowych zostanie poinformowany o sposobie działania wersji ostatecznej skoroszytu. Oba okna należy zaakceptować.

wersja ostateczna

wersja ostateczna

Zobacz również:

Jak policzyć sumę odsetek od kredytu w danym okresie?
Jak usunąć zawartość komórki razem z formatowaniem?
Jak ustawić format komórek dla walut?
Jak ustawić autozapisywanie?
Jak wstawić wiersze do arkusza?

Janusz Dreziński

Od ponad 20 lat związany z branżą IT. Pasjonat technologii Microsoft z naciskiem na pakiet Office. Od kilku lat pomaga innym prowadząc portal Office.info.pl oraz rozwiązując ich codzienne problemy dotyczące przede wszystkim programów Microsoft Excel i Word. Jego hobby to żeglarstwo oraz siatkówka, a ulubione miejsce to... Mazury.

Pokaż pozostałe moje porady