Dodawanie przejść

Przejścia różnią się od animacji głównie tym, że dodawane są dla wszystkich slajdów jako całości. Mogą być wygodną formą prezentowania treści, jeśli chcemy zrezygnować z animacji poszczególnych obiektów bądź uważamy je za zbyt rozpraszające.

Rozwiązanie:

Przejścia różnią się od animacji tym, ze dodajemy je dla slajdu jako całości. Oznacza to, że są odpowiedzialne za przejście całego slajdu z jednego do drugiego. Za dodawanie tych opcji odpowiedzialna jest zakładka menu „Przejścia”.

prezentaca

Na początek należy wejść do zakładki i wybrać konkretny rodzaj przejścia (1). Po kliknięciu na niego będziemy widzieć podgląd na obecnie ustawionym slajdzie. Następnie należy ustawić dźwięk slajdu (2), jeśli chcemy, aby jakiś się pojawiał. Może to być dobre podkreślenie dla przejścia od jednego tematu do drugiego, dlatego dźwięk można zastosować do wybranych slajdów. Na koniec ustawiamy sposób przejścia (3) – przy prezentacji, która ma biec w tle, dobrze będzie wybrać opcję automatycznych przejść, ale jeśli w trakcie prezentacji chcemy omawiać kolejne slajdy, lepiej dobrać jako sposób przejścia kliknięcie myszą.

Należy pamiętać, że ustawienia zapisują się dla bieżącego slajdu, więc jeśli we wszystkich chcemy mieć takie same ustawienia, musimy wybrać opcję „Zastosuj do wszystkich”. Nadal po wyborze tej opcji będziemy mogli zmieniać ustawienia dla przejść konkretnych slajdów, dadzą nam jednak one wspólną bazę.

Zobacz również:

Jak wydrukować kilka slajdów na jednej stronie?
Jak wstawić stopkę do slajdu?
Jak podzielić slajdy na sekcje?
Jak wyświetlić prezentację na kilku monitorach?
Jak zapisać własny szablon prezentacji?

Janusz Dreziński

Od ponad 20 lat związany z branżą IT. Pasjonat technologii Microsoft z naciskiem na pakiet Office. Od kilku lat pomaga innym prowadząc portal Office.info.pl oraz rozwiązując ich codzienne problemy dotyczące przede wszystkim programów Microsoft Excel i Word. Jego hobby to żeglarstwo oraz siatkówka, a ulubione miejsce to... Mazury.

Pokaż pozostałe moje porady