Program Excel pozwala na tworzenie wielu przydatnych zestawień, dzięki którym łatwiej jest wpisywać niezbędne dane czy wykonywać działania.
Jeśli część czynności wykonuje się regularnie, dobrze jest korzystać z szablonów skoroszytów, które można samodzielnie przygotować. Część szablonów jest również gotowa i czeka na wykorzystanie przez użytkowników w samym programie.
Rozwiązanie:
Aby skorzystać z szablonów, należy wejść w zakładkę „Plik”, a następnie wybrać opcję „Nowe”.
Po prawej stronie wyświetli się karta, w której znaleźć można dwa istotne, interesujące nas w zakresie szablonów pola. Pierwsza opcja to „Przykładowe szablony” (1). Po wybraniu tej opcji zostaniemy przeniesieni do kolejnych okien, w których spośród kilkunastu grup szablonów możemy wybrać odpowiedni. Druga opcja to „Moje szablony” (2).
Po wybraniu opcji „Moje szablony” otworzy się nowe okno dialogowe, w którym będą widoczne wszystkie stworzone szablony, znajdujące się na danym komputerze i wcześniej na nim zapisane.
Zobacz również:
Jak i po co zablokować widok konkretnych komórek w arkuszu?
Jak przypisać kolor do wartości komórek?
Jak zmienić układ wykresu (dodawanie legendy i etykiety danych)?
Jak wstawić sumy częściowe w tabeli przestawnej?
Jak obramować na czerwono wszystkie puste komórki?