Problem:
Arkusze Excela są także przystosowane do współpracy kilku użytkowników. Jedną z możliwości jest dodawanie komentarzy. W ten sposób osoby pracujące z tym samym plikiem mogą wymieniać się uwagami, bez konieczności opisowego wskazywania, której komórki one dotyczą.
Rozwiązanie:
Aby przekazać uwagi dotyczące treści arkusza
Excel dodamy komentarz. Zademonstrujemy to na przykładzie pliku zawierającego dane statystyczne.
Zaznaczamy komórkę, którą chcemy skomentować. Następnie przechodzimy na kartę
Recenzja. W sekcji
Komentarze wybieramy formant
Nowy komentarz.
Pojawia się okienko z wpisaną nazwą użytkownika (taka sama jak nazwa podana przy instalacji oprogramowania), gdzie możemy podać swoje uwagi. W tym wypadku komentarz brzmi: „jakie jednostki??”.
Gdy przechodzimy do edycji innej komórki komentarz automatycznie się ukrywa. Jest widoczny tylko w postaci małego czerwonego trójkącika w prawym górnym rogu komórki.
Aby zobaczyć cały komentarz trzeba ponownie zaznaczyć tę komórkę. Pokazywanie i ukrywanie dymka z komentarzem jest realizowane za pomocą formantu Pokaż/ukryj komentarz.
Jednak opcja ta jest aktywna dopiero po zaznaczeniu komórki z komentarzem.
Zobacz również:
Jak obrysować tabelę krawędziami?
Jak tworzyć formuły w Excelu?
Co zrobić, aby zawsze widzieć nagłówki kolumn?
Jak adresować komórki w formułach (adresowanie/odwołanie bezwzględne)?
Jak ustawić autozapisywanie?
Janusz Dreziński
Od ponad 20 lat związany z branżą IT. Pasjonat technologii Microsoft z naciskiem na pakiet Office. Od kilku lat pomaga innym prowadząc portal Office.info.pl oraz rozwiązując ich codzienne problemy dotyczące przede wszystkim programów Microsoft Excel i Word.
Jego hobby to żeglarstwo oraz siatkówka, a ulubione miejsce to... Mazury.
Pokaż pozostałe moje porady