Jak dodać objaśnienia w chmurce?

Prezentacja PowerPoint jest tym ciekawsza, im bardziej atrakcyjna jest jej forma wizualna. W oczywisty sposób przekłada się to na zainteresowanie odbiorców, a także jasność rozumienia danego przekazu. Jedną z wygodnych form stosowania rozmaitych objaśnień jest graficzna forma chmurki.

Rozwiązanie:

Objaśnienie zamieścić możemy zarówno do innego tekstu, jak również do grafiki. Może być ono również elementem dialogu graficznego na slajdzie prezentacji, między dwoma jej bohaterami.

Aby zamieścić objaśnienie w chmurce, należy wejść w menu „Narzędzia główne”, znajdujące się w zakładce wstążki menu, a następnie wybrać przycisk rozwijający okno w menu „Rysowanie”.

objaśnienia

Po naciśnięciu menu zostanie rozwinięte na listę obiektów, które można wstawić do slajdu. Aby dodać chmurkę, należy wybrać jeden z kształtów w zbiorze „Objaśnienia”. Wyboru dokonuje się pojedynczym kliknięciem.

objaśnienia

Następnie należy narysować kształt w dowolnym miejscu – można go potem zmienić, zarówno pod względem wyglądu, jak i rozmiaru. Aby dodać do niego tekst, należy zacząć pisanie – kursor ustawi się automatycznie na środku pola.

objaśnienia

Zobacz również:

Jak ustawić przejście slajdu po określonym czasie?
Dodawanie i formatowanie treści w prezentacji
Jak wstawić obiekt clipart do slajdu?
Jak ustawić rozdzielczość prezentacji?
Jak sprawdzić zgodność pliku podczas zapisywania w starszej wersji?

Janusz Dreziński

Od ponad 20 lat związany z branżą IT. Pasjonat technologii Microsoft z naciskiem na pakiet Office. Od kilku lat pomaga innym prowadząc portal Office.info.pl oraz rozwiązując ich codzienne problemy dotyczące przede wszystkim programów Microsoft Excel i Word. Jego hobby to żeglarstwo oraz siatkówka, a ulubione miejsce to... Mazury.

Pokaż pozostałe moje porady