Jak dodać objaśnienia w chmurce?

Prezentacja PowerPoint jest tym ciekawsza, im bardziej atrakcyjna jest jej forma wizualna. W oczywisty sposób przekłada się to na zainteresowanie odbiorców, a także jasność rozumienia danego przekazu. Jedną z wygodnych form stosowania rozmaitych objaśnień jest graficzna forma chmurki.

Rozwiązanie:

Objaśnienie zamieścić możemy zarówno do innego tekstu, jak również do grafiki. Może być ono również elementem dialogu graficznego na slajdzie prezentacji, między dwoma jej bohaterami.

Aby zamieścić objaśnienie w chmurce, należy wejść w menu „Narzędzia główne”, znajdujące się w zakładce wstążki menu, a następnie wybrać przycisk rozwijający okno w menu „Rysowanie”.

objaśnienia

Po naciśnięciu menu zostanie rozwinięte na listę obiektów, które można wstawić do slajdu. Aby dodać chmurkę, należy wybrać jeden z kształtów w zbiorze „Objaśnienia”. Wyboru dokonuje się pojedynczym kliknięciem.

objaśnienia

Następnie należy narysować kształt w dowolnym miejscu – można go potem zmienić, zarówno pod względem wyglądu, jak i rozmiaru. Aby dodać do niego tekst, należy zacząć pisanie – kursor ustawi się automatycznie na środku pola.

objaśnienia

Zobacz również:

Formatowanie efektów wizualnych
Jak zapisać prezentację jako plik wideo?
Jak dodać obraz jako tło slajdu?
Jak edytować styl tła slajdu?
Gdzie znajdują się szablony prezentacji?

Janusz Dreziński

Od ponad 20 lat związany z branżą IT. Pasjonat technologii Microsoft z naciskiem na pakiet Office. Od kilku lat pomaga innym prowadząc portal Office.info.pl oraz rozwiązując ich codzienne problemy dotyczące przede wszystkim programów Microsoft Excel i Word. Jego hobby to żeglarstwo oraz siatkówka, a ulubione miejsce to... Mazury.

Pokaż pozostałe moje porady