Do wszystkich programów pakietu Microsoft Office 2010 istnieje możliwość dodania pliku PDF w formie obiektu, który można dowolnie edytować. Jest to przydatne, gdy nie chcemy kopiować całej treści, a potrzebujemy konkretnego, całego pliku PDF, np. specjalnie do tego celu przygotowanego.
Rozwiązanie:
W przypadku wszystkich programów w pakiecie Microsoft Office działanie to wygląda tak samo, jednak pokażemy je na przykładzie programu PowerPoint.
Aby dodać PDF jako obiekt, należy wejść do zakładki „Wstawianie” i wybrać opcję „Obiekt”.
Otworzy się nowe okno dialogowe. Po zaznaczeniu opcji „Z pliku” należy wybrać plik PDF poprzez opcję „Przeglądaj”, a po jego wybraniu wybrać przycisk „OK”.
Należy pamiętać, że aktywacja obiektu nastąpi przez program, który go obsługuje, w tym przypadku Acrobat Reader. Należy mieć go zainstalowanego na komputerze, aby móc odtworzyć obiekt.
Zobacz również:
Jak skopiować wartość bez kopiowania formuły?
Jak szybko policzyć sumę?
Jak sprawdzić poprawność wpisywanych danych?
Jak policzyć ilość komórek o tej samej wartości?
Jak wstawić sumy częściowe w tabeli przestawnej?