Jak dodać pole tekstowe do obrazka?

Czasem w dokumentach Word pojawiają się wstawione przez użytkownika grafiki. Niekiedy jednak trzeba je zmienić już po wstawieniu, i dodać pole tekstowe. Zwykłe pole tekstowe może się tutaj nie sprawdzić, ponieważ może przesunąć cały dokument, już wcześniej formatowany.

Na szczęście, jest inne rozwiązanie tej sytuacji.

Rozwiązanie:

 

Aby dodać np. podpis czy tekst do obrazka, należy przede wszystkim w niego kliknąć. Na wstążce pojawi się nowe menu „Narzędzia obrazów” – tam należy wybrać zakładkę „Formatowanie”. W zakładce należy kliknąć na opcję „Układ obrazów”. Pojawi się rozwijane menu, a po najechaniu na każdą z ikon nasza grafika otrzyma pole tekstowe – możemy wybrać to, które najbardziej przypadło nam do gustu.

pole tekstowe do obrazka

Zobacz również:

Jak ustawić pozycję obrazka w dokumencie?
Jak ustawić wcięcie dla akapitu?
Jak udostępnić dokument tylko do odczytu?
Jak przetłumaczyć tekst za pomocą Worda?
Jak szybko dodać elementy (np. nazwę firmy) do dokumentu?

Janusz Dreziński

Od ponad 20 lat związany z branżą IT. Pasjonat technologii Microsoft z naciskiem na pakiet Office. Od kilku lat pomaga innym prowadząc portal Office.info.pl oraz rozwiązując ich codzienne problemy dotyczące przede wszystkim programów Microsoft Excel i Word. Jego hobby to żeglarstwo oraz siatkówka, a ulubione miejsce to... Mazury.

Pokaż pozostałe moje porady