Jak dodać zrzut ekranu do slajdu?

Program PowerPoint przystosownay jest do tworzenia rozmaitych prezentacji, przygotowywanych do różnych celów.

Niekiedy w prezentacji, zamiast wstawienia gotowego obrazka, niezbędne jest wstawienie zrzutu ekranu – zrobionego wcześniej bądź wykonanego w chwili tworzenia prezentacji.

Program umożliwia wstawienie do slajdu zrzutu ekranu na dwa różne sposoby.

Rozwiązanie:

 

Aby dodać zrzut ekranu do slajdu, należy wejść w zakładkę Wstawianie, a następnie wybrać rozwijane menu „Zrzut ekranu”. Tam dostępne będą dwie opcje. Opcja „Dostępne okna” (1) pozwala wybrać zrobione już zrzuty ekranu, które można dodać do slajdu. Opcja „Wycinek ekranu” (2) pozwala zrobić zrzut w chwili wykonywania prezentacji.

zrzut-ekranu

Po kliknięciu opcji „Wycinek ekranu” automatycznie zminimalizuje się okno programu PowerPoint i otworzy się specjalne narzędzie, którym można zaznaczyć obszar o dowolnym kształcie i wielkości, znajdujący się na ekranie komputera. Po zaznaczeniu, które wykonuje się, przytrzymując lewy przycisk myszy i przesuwając kursor w ramach odpowiedniego pola, należy zwolnić lewy przycisk myszy, co spowoduje automatyczne dodanie zrobionego zrzutu do prezentacji. Zrzut, jak każdy obiekt, można dowolnie edytować.

zrzut-ekranu

Janusz Dreziński

Od ponad 20 lat związany z branżą IT. Pasjonat technologii Microsoft z naciskiem na pakiet Office. Od kilku lat pomaga innym prowadząc portal Office.info.pl oraz rozwiązując ich codzienne problemy dotyczące przede wszystkim programów Microsoft Excel i Word. Jego hobby to żeglarstwo oraz siatkówka, a ulubione miejsce to... Mazury.

Pokaż pozostałe moje porady