Problem:
Jak importować dane z bazy programu Access?
Dane, które opracowujemy w Excelu mogą być wprowadzane bezpośrednio w tym programie lub importowane z innych typów plików.
Jednym z popularniejszych formatów przechowywania danych jest plik *.mdb programu MS Access. Pokażemy jak importować dane z bazy danych do arkusza kalkulacyjnego.
Rozwiązanie:
Excel posiada zestaw narzędzi służących do importowania danych z różnego typu plików – wszystkie znajdziemy na karcie Dane. U nas plik zawierający dane to: baza.mdb na dysku D:
- Przechodzimy na kartę Dane
- Wybieramy sekcję Dane zewnętrzne
- Klikamy formant Z programu Access
Pojawi się systemowe okno Wybieranie źródła danych. Odnajdujemy lokalizację zawierającą plik (tutaj dysk D). Zaznaczamy plik i klikamy Otwórz.
Pojawia się okno dialogowe Wybieranie tabeli. W oknie są wylistowane wszystkie tabele znajdujące się w tej bazie. My zaimportujemy dane z tabeli Pracownicy. Zaznaczamy wybraną tabelę (lewy przycisk myszy), a następnie klikamy OK.
Teraz ustalimy szczegóły pobierania danych. Pojawia się okno dialogowe Importowanie danych – które jest już domyślnie wypełnione. Wybieramy tutaj sposób wyświetlenia danych w skoroszycie:
- Tabela – prezentuje dane w postaci zwykłej tabeli (zostawiamy opcję zaznaczoną domyślnie).
- Raport tabeli przestawnej – dane przedstawione w postaci tabeli przestawnej.
- Raport tabeli przestawnej i wykresu przestawnego – dane przedstawione w tabeli przestawnej i na wykresie przestawnym.
Określamy gdzie zostaną umieszczone dane:
- Istniejący arkusz – program domyślnie podpowiada początek zakresu komórek dla tabeli(zostawiamy opcję zaznaczoną domyślnie).
- Nowy arkusz – program dodaje nowy arkusz, w którym umieszcza tabelę.
Wystarczy kliknąć OK i dane pojawiają się w formie tabeli w naszym Skoroszycie.
Teraz możemy rozpocząć pracę z tymi danymi!
Zobacz również:
Jak zmienić kolejność pól w tabeli przestawnej?
Jak wydrukować cały arkusz na jednej stronie?
Jak znaleźć dane występujące w jednej kolumnie, a w drugiej nie?
Jak wstawić sumy częściowe w tabeli przestawnej?
Jak stworzyć harmonogram pracy dla pracowników?