Program Word umożliwia tworzenie rozmaitych rodzajów formatowania tekstu w dokumencie, w tym również tworzenia rozmaitych zestawień z różnym typem numerowania czy punktorów. Czasem jednak w trakcie edycji okazuje się, że określone dane powinny być wstawione jako tabela, nie zaś jako lista.
Aby uniknąć przepisywania wartości, można w szybki sposób konwertować listę w tabelę. Taki sposób jest szczególnie korzystny, jeśli tabela ma zawierać wartości ustawione według konkretnego klucza.
Rozwiązanie:
Aby konwertować listę w tabelę, należy najpierw usunąć formatowanie związane z wypunktowaniem albo numeracją. Aby to zrobić, należy zaznaczyć tekst, po czym wybrać odpowiednią ikonę w zakładce „Narzędzia główne” – ikonę punktorów (1) albo numerowania (2), zależnie od zastosowanego systemu w danej liście.
Następnie należy zaznaczyć tekst na nowo, wejść w zakładkę „Wstawianie” i wybrać opcję „Tabela”. W rozwijany menu należy kliknąć na funkcję „Konwertuj tekst na tabelę”.
Pojawi się nowe okno dialogowe. W oknie tym można wybrać liczbę kolumn (1) – liczba wierszy zostanie określona za pomocą linijek zaznaczonego tekstu. Na samym dole należy określić typ znaku, który zaznacza podział między kolumnami (2); w naszym przypadku będzie to myślnik, należy więc wybrać opcję – „Inny” oraz wpisać typ znaku. Zmiany wprowadzamy za pomocą przycisku „OK” (3).
Tabelę należy odpowiednio edytować, do własnych wymagań, np. zmniejszając rozmiar komórek i szerokość tabeli.
Poniżej kolejne kroki edytowania i konwertowania tekstu na tabelę. Najpierw ukazany jest tekst wyjściowy (1), czyli lista z punktowaniem. Nastepnie widoczna jest lista po usunięciu punktorów (2). Na końcu widzimy utworzoną i sformatowaną tabelę (3).
Zobacz również:
Jak wstawić tabelę?
Jak wstawić obrazek lub zdjęcie?
Jak wstawić wykres w dokumencie Word?
Co zrobić gdy wklejona tabela nie mieści się na stronie?
Jak pracować na dwóch dokumentach w ramach jednego ekranu?