Jak można zabezpieczyć skoroszyt hasłem?

Podczas tworzenia skoroszytu zwykle wiemy, dla czyjego wglądu będzie on przeznaczony. Jeśli chcemy zabezpieczyć cały skoroszyt przed otwarciem, albo zabezpieczyć arkusz przed zmianami merytorycznymi czy zmianami w strukturze skoroszytu – mamy kilka możliwości.

Rozwiązanie:

 

Aby móc zabezpieczyć skoroszyt czy arkusz, należy przede wszystkim odpowiednio dobrać typ ochrony. Pierwszy krok to wejście w menu „Plik” i wybranie zakładki „Informacje”.

ochrona hasłem

Następnie należy wejść w zakładkę „Chroń skoroszyt”. Jeśli chcemy zabezpieczyć całkowicie skoroszyt nawet przed otwarciem przez osobę niepożądaną, należy wybrać „Szyfruj przy użyciu hasła” (1). Ta opcja pozwala otworzyć skoroszyt i mieć wgląd w jego treść dopiero po wpisaniu odpowiedniego hasła.

Aby chronić wyłącznie treść merytoryczną przed zmianami, tudzież ograniczyć konkretne zmiany użytkownikom, należy wybrać opcję „Chroń bieżący arkusz” (2). Warto zauważyć, że opcja ta odnosi się do konkretnego arkusza, nie zaś całego skoroszytu. W opcji tej zmiany przez użytkowników są wprowadzone po wpisaniu hasła; można również wykonać listę użytkowników, którzy mogą edytować arkusz bez konieczności podawania hasła.

Aby chronić strukturę skoroszytu przed zmianami, na przykład dodawaniem czy usuwaniem arkuszy, należy wybrać opcję „Chroń strukturę skoroszytu”. Działa ona w obrębie całego skoroszytu, a więc wszystkich arkuszy, które się w nim znajdują.

ochrona hasłem

Janusz Dreziński

Od ponad 20 lat związany z branżą IT. Pasjonat technologii Microsoft z naciskiem na pakiet Office. Od kilku lat pomaga innym prowadząc portal Office.info.pl oraz rozwiązując ich codzienne problemy dotyczące przede wszystkim programów Microsoft Excel i Word. Jego hobby to żeglarstwo oraz siatkówka, a ulubione miejsce to... Mazury.

Pokaż pozostałe moje porady