Jak otoczyć tabelę tekstem?

Niekiedy podczas tworzenia dokumentów Word potrzebujemy odpowiednich obiektów dodatkowych, które będą uzupełniać merytorycznie treść. Mogą to być obrazki czy tabele.

Czasem jednak tabela jest tak małą, że można ją spokojnie zawrzeć przy tekście – często jednak nie jest to możliwe, ponieważ nie dość, że tabela rozciąga się na całą linijkę, to jeszcze tekst umieszcza się pod nią bądź nad nią.

Rozwiązanie:

 

Należy przede wszystkim zmienić szerokość tabeli, przeciągając mały, biały kwadracik na odległość, która nas interesuje. Zostanie ona zaznaczona przerywaną linią.

tabela

Następnie należy kliknąć na tabelę, a u  góry pojawi się menu „Narzędzia tabel”. Z zakładki „Układ” należy wybrać opcję „Właściwości”.

tabela

Następnie w nowym oknie dialogowym należy wejść w zakładkę „Tabela” i w opcjach „Zawijanie tekstu” wybrać opcję „Wokoło”. Wybór zatwierdzić klawiszem „OK”.

tabela

Zobacz również:

Jak wstawić stronę tytułową?
Jak wstawić automatyczny spis treści?
Jak zmienić odstęp między wierszami?
Gdzie znajduje się podgląd wydruku?
Jak włączyć okienko recenzowania?

Janusz Dreziński

Od ponad 20 lat związany z branżą IT. Pasjonat technologii Microsoft z naciskiem na pakiet Office. Od kilku lat pomaga innym prowadząc portal Office.info.pl oraz rozwiązując ich codzienne problemy dotyczące przede wszystkim programów Microsoft Excel i Word. Jego hobby to żeglarstwo oraz siatkówka, a ulubione miejsce to... Mazury.

Pokaż pozostałe moje porady