Program PowerPoint stworzony został z myślą o potrzebie tworzenia rozbudowanych i rozległych prezentacji multimedialnych.
Niekiedy prezentacje mają po kilkadziesiąt czy kilkaset slajdów, połączonych w całość. Niestety, zarządzanie taką liczbą slajdów jest niewygodne, zwłaszcza gdy chce się odnaleźć konkretny slajd, należący do danej grupy tematycznej.
Program PowerPoint na szczęście umożliwia grupowanie slajdów w sekcje o dowolnej charakterystyce, pozwalające na łatwiejsze uporządkowanie całości.
Rozwiązanie:
Aby podzielić slajdy na sekcje, należy kliknąć na odpowiedni slajd w bocznym pasku podglądu slajdów, następnie wejść w zakładkę „Narzędzia główne” i wybrać przycisk „Sekcja”. Tam kliknąć opcję „Dodaj sekcję”.
Po dodaniu sekcji pozostałe funkcje staną się aktywne. Opcja „Zmień nazwę sekcji” (1) pozwala nadać sekcji indywidualną nazwę, zgodną z oczekiwaniami użytkownika. Opcja „Zwiń wszystkie” (2) zwija slajdy w danej sekcji; analogicznie, opcja „Rozwiń wszystkie” (3) uwidacznia slajdy w sekcji. Taki sam efekt – rozwinięcia bądź zwinięcia sekcji – można uzyskać przez dwukrotnie kliknięcie na nazwę danej sekcji. Opcje „Usuń sekcję” (4) oraz „Usuń wszystkie sekcje” (5) pozwalają na usunięcie kolejno jednej bądź wszystkich sekcji z prezentacji. Usunięcie sekcji nie spowoduje usunięcia slajdów.
Poniżej widok rozwiniętej oraz zwiniętej sekcji slajdów. W przypadku sekcji zwiniętej, obok nazwy sekcji pojawia się liczba slajdów, która jest w jej ramach.
Zobacz również:
Jak formatować gotowe kształty dodane do slajdów?
Jak dodać zrzut ekranu do slajdu?
Jak nagrać i dodać dźwięk do prezentacji?
Jak zapisać pokaz z obsługą makr?
Przeglądanie różnic i poprawek