Problem:
Jak połączyć tekst z automatyczną formułą w nagłówku lub stopce?
RozwiÄ…zanie:
Aby wstawić w dokumencie nagłówek/stopkę z menu wybieramy kartę Wstawianie.
Następnie w sekcji Tekst klikamy formant Nagłówek i stopka.
Po kliknięciu formantu pojawi się karta kontekstowa Projektowanie, gdzie możemy wybrać zawartość wstawianego przez nas nagłówka lub/i stopki.
Można także zauważyć, że program automatycznie dzieli arkusz na strony (wygląda to trochę jak podgląd wydruku).
Chcąc połączyć tekst i automaczną formułę należy:
- Wpisać tekst: np. Jan Kowalski,
- Wstawić spację lub Enter (aby uzyskać odstęp między naszym tekstem i wynikiem formuły),
- Kliknąć na wybrany przycisk w sekcji Elementy nagłówka i stopki, np. Nazwa pliku (w okienku pojawi się wpis: &Plik).
Należy pamiÄ™tać, że tekst można formatować – zmieniać czcionkÄ™, pogrubiać, zmieniać kolor itp.
W tym celu zaznaczamy tekst w nagłówku/stopce (może to być tylko fragment tekstu) i klikamy na kartę Narzędzia główne. Tam korzystamy z niektórych opcji edycji tekstu.
Â
Końcowy efekt możemy obejrzeć w Podglądzie wydruku.
Oczywiście możliwe jest także uzupełnienie nagłówka/stopki ręcznie.
Zobacz również:
Czym jest wersja ostateczna skoroszytu i jak ją włączyć?
Jak zamienić ułamek dziesiętny na ułamek zwykły?
Jak zmienić obszar wydruku?
Jak zmienić kolor komórki?
Jak zmienić widok arkusza?