Jak połączyć tekst z automatyczną formułą w nagłówku/stopce?

Problem:

Jak połączyć tekst z automatyczną formułą w nagłówku lub stopce?

Rozwiązanie:


Aby wstawić w dokumencie nagłówek/stopkę z menu wybieramy kartę Wstawianie.

Następnie w sekcji Tekst klikamy formant Nagłówek i stopka.

Po kliknięciu formantu pojawi się karta kontekstowa Projektowanie, gdzie możemy wybrać zawartość wstawianego przez nas nagłówka lub/i stopki.

Można także zauważyć, że program automatycznie dzieli arkusz na strony (wygląda to trochę jak podgląd wydruku).

Chcąc połączyć tekst i automaczną formułę należy:

  1. Wpisać tekst: np. Jan Kowalski,
  2. Wstawić spację lub Enter (aby uzyskać odstęp między naszym tekstem i wynikiem formuły),
  3. Kliknąć na wybrany przycisk w sekcji Elementy nagłówka i stopki, np. Nazwa pliku (w okienku pojawi się wpis: &Plik).

Należy pamiętać, że tekst można formatować – zmieniać czcionkę, pogrubiać, zmieniać kolor itp.
W tym celu zaznaczamy tekst w nagłówku/stopce (może to być tylko fragment tekstu) i klikamy na kartę Narzędzia główne. Tam korzystamy z niektórych opcji edycji tekstu.
 
Końcowy efekt możemy obejrzeć w Podglądzie wydruku.

Oczywiście możliwe jest także uzupełnienie nagłówka/stopki ręcznie.

Janusz Dreziński

Od ponad 20 lat związany z branżą IT. Pasjonat technologii Microsoft z naciskiem na pakiet Office. Od kilku lat pomaga innym prowadząc portal Office.info.pl oraz rozwiązując ich codzienne problemy dotyczące przede wszystkim programów Microsoft Excel i Word. Jego hobby to żeglarstwo oraz siatkówka, a ulubione miejsce to... Mazury.

Pokaż pozostałe moje porady