Jak posortować komórki alfabetycznie?

Problem:
Jak posortować komórki w Excelu alfabetycznie?

Przy pracy z danymi tekstowymi konieczne bywa układanie ich w określonym porządku alfabetycznym. W Excelu posortować można zarówno dane tekstowe (od A do Z) jak i dane liczbowe (od najmniejszej do największej).

Rozwiązanie:


Aby posortować alfabetycznie dane w Excelu użyjemy formantu Sortuj i filtruj. Sortowanie alfabetyczne jest dość proste:

  • Zaznaczamy kolumnę lub zakres komórek do uporządkowania alfabetycznego.
  • Przechodzimy na kartę Narzędzia główne.
  • Wybieramy sekcję Edycja.
  • Klikamy na formant Sortuj i filtruj.
  • Pojawia się lista opcji, z której wybieramy Sortuj od A do Z.

Zawartość zaznaczenia zostanie poukładana alfabetycznie, a w przypadku liczb posortowana od najmniejszych do największych.

Inne opcje do wyboru to:

  • Sortuj od Z do A – poukłada tekst od Z do A, a wartości liczbowe od największej do najmniejszej.
  • Sortowanie niestandardowe – umożliwia sortowanie z uwzględnieniem wielkości liter lub według wielu kolumn. Opcja bardzo wygodna w pracy z tabelami.
  • Filtrowanie – wyświetla tylko komórki spełniające zadany warunek, bardzo przydatne przy pracy z tabelami.

Jeśli proste sortowanie nie wystarcza do waszych potrzeb zapraszamy do zapoznania się z poradą: Jak posortować alfabetycznie wiersze w tabeli?

Janusz Dreziński

Od ponad 20 lat związany z branżą IT. Pasjonat technologii Microsoft z naciskiem na pakiet Office. Od kilku lat pomaga innym prowadząc portal Office.info.pl oraz rozwiązując ich codzienne problemy dotyczące przede wszystkim programów Microsoft Excel i Word. Jego hobby to żeglarstwo oraz siatkówka, a ulubione miejsce to... Mazury.

Pokaż pozostałe moje porady