Problem:
Jak posortować komórki w Excelu alfabetycznie?
Przy pracy z danymi tekstowymi konieczne bywa układanie ich w określonym porządku alfabetycznym. W Excelu posortować można zarówno dane tekstowe (od A do Z) jak i dane liczbowe (od najmniejszej do największej).
Rozwiązanie:
Aby posortować alfabetycznie dane w Excelu użyjemy formantu Sortuj i filtruj. Sortowanie alfabetyczne jest dość proste:
- Zaznaczamy kolumnę lub zakres komórek do uporządkowania alfabetycznego.
- Przechodzimy na kartę Narzędzia główne.
- Wybieramy sekcję Edycja.
- Klikamy na formant Sortuj i filtruj.
- Pojawia się lista opcji, z której wybieramy Sortuj od A do Z.
Zawartość zaznaczenia zostanie poukładana alfabetycznie, a w przypadku liczb posortowana od najmniejszych do największych.
Inne opcje do wyboru to:
- Sortuj od Z do A – poukłada tekst od Z do A, a wartości liczbowe od największej do najmniejszej.
- Sortowanie niestandardowe – umożliwia sortowanie z uwzględnieniem wielkości liter lub według wielu kolumn. Opcja bardzo wygodna w pracy z tabelami.
- Filtrowanie – wyświetla tylko komórki spełniające zadany warunek, bardzo przydatne przy pracy z tabelami.
Jeśli proste sortowanie nie wystarcza do waszych potrzeb zapraszamy do zapoznania się z poradą: Jak posortować alfabetycznie wiersze w tabeli?
Zobacz również:
Jak wyłączyć linie siatki w arkuszu?
Jak zmienić układ wykresu (dodawanie tytułów)?
Jak pokazać więcej linii siatki na wykresie?
Separatory tysięcy
Jak zmienić układ wykresu (dodawanie legendy i etykiety danych)?