Jak posortować tekst w Wordzie?

Problem:
Jak posortować tekst w Wordzie?
Word pozwala na alfabetyczne posortowanie tekstu. Może to być wygodne, gdy mamy różnego rodzaju listy numerowane lub punktowe. Znajoma z Excela opcja sortowania w prosty i szybki sposób poukłada pozycje na liście od A do Z lub od Z do A.
 
Rozwiązanie:
Do alfabetycznego sortowania tekstu wykorzystamy formant Sortuj. Najpierw musimy jednak zaznaczyć tekst, który ma zostać posortowany. Zaznaczamy same punkty-bez nagłówka listy.
W naszym przypadku będzie to lista numerowana.
sortuj_1
Przechodzimy na kartę Narzędzia główne.
Wybieramy sekcję Akapit
Klikamy na formant Sortuj-charakterystyczna ikonka z literkami AZ
sortuj_2
Pojawia się kolejne okno dialogowe Sortowanie tekstu
Pozostawiamy tutaj domyślne ustawienia:
  • Sortuj według: Akapity
  • Typ: tekstowy
Następnie zaznaczamy jedną z dwóch opcji
  • Rosnąco-aby uporządkować od A do Z 
  • Malejąco-aby uporządkować od Z do A
My zaznaczymy opcję rosnąco.
sortuj_3
Pozostawiamy domyślnie zaznaczoną opcję Bez wiersza nagłówka (jeśli zaznaczając listę zaznaczylibyśmy także tytuł/nagłówek listy-należałoby wybrać drugą opcję-Wiersz nagłówka)
sortuj_4
Klikamy Ok
Teraz nasza lista zostanie ułożona alfabetycznie w porządku rosnącym. Jak widać numery listy zostały na swoich miejscach.
sortuj_5
 
 

Zobacz również:

Jak ustawić grafikę przed tekstem?
Jak dodać cień do rysunku lub autokształtu?
Jak wydrukować dokument bez komentarzy, nie usuwając ich?
Jak edytować właściwości dokumentu?
Jak zawinąć tekst niestandardowo wokół obrazka?

Janusz Dreziński

Od ponad 20 lat związany z branżą IT. Pasjonat technologii Microsoft z naciskiem na pakiet Office. Od kilku lat pomaga innym prowadząc portal Office.info.pl oraz rozwiązując ich codzienne problemy dotyczące przede wszystkim programów Microsoft Excel i Word. Jego hobby to żeglarstwo oraz siatkówka, a ulubione miejsce to... Mazury.

Pokaż pozostałe moje porady