Jak przesunąć kolumnę (wiersz) w inne miejsce?

Problem:

Załóżmy, że mamy kilka kolumn i wierszy wypełnionych danymi jak poniżej.

Dane wejściowe

Chcemy uzyskać z nich coś takiego:

Dane po przesunięciach kolumn

Jak to zrobić?
 

Rozwiązanie:

Spróbujmy najpierw przesunąć kolumnę C przed kolumnę A, tj. zaznaczmy kolumnę C, poprzez kliknięcie na jej nagłówku LPM (lewym przyciskiem myszy), i przesuńmy ją (łapiąc za jej obramowanie) w stronę kolumny A. Następnie zwolnijmy LPM (lewy przycisk myszy) i zobaczmy co się stanie. Efekt widać poniżej…

Zastąpiona kolumna A kolumną C

Kolumna A została zastąpiona kolumną C.

Co zrobić aby tak się nie działo?

Rozwiązaniem naszego problemu jest klawisz Shift na klawiaturze. Chcąc przesunąć kolumnę pomiędzy (lub za lub przed) wybrane kolumny musimy:

  1. Zaznaczyć kolumnę, którą chcemy przesunąć (klikając w jej nagłówek).
  2. Następnie kliknąć LPM w jej obramowanie i, trzymając wciśnięty LPM, wcisnąć klawisz Shift na klawiaturze.
  3. Trzymając wciśnięty LPM oraz Shift należy przesunąć kolumnę w odpowiednie miejsce, a następnie zwolnić, w pierwszej kolejności (ważne!), LPM, a potem Shift.

Identycznie należy postępować z wierszami, chcąc je przesuwać w inne miejsca.

Janusz Dreziński

Od ponad 20 lat związany z branżą IT. Pasjonat technologii Microsoft z naciskiem na pakiet Office. Od kilku lat pomaga innym prowadząc portal Office.info.pl oraz rozwiązując ich codzienne problemy dotyczące przede wszystkim programów Microsoft Excel i Word. Jego hobby to żeglarstwo oraz siatkówka, a ulubione miejsce to... Mazury.

Pokaż pozostałe moje porady