Jak regulować wcięcie akapitu?

Podczas tworzenia rozmaitych dokumentów wcięcie akapitów jest jednym z niezbędnych elementów, aby tekst zachował odpowiednią formę. Da się je uzyskać na kilka sposobów.

Bardzo rozpowszechnioną metodą jest wykonywanie przesunięcia całego akapitu za pomocą tabulatora – jest to jednak kiepski sposób, jeśli ma być zachowana symetria, a także, jeśli tekst ma być prosty w edycji.

Rozwiązanie:

 

Aby regulować wcięcie akapitu, należy postawić kursor w pierwszej linijce danego akapitu. Następnie należy wejść w zakładkę „Narzędzia główne”. W zbiorze opcji dotyczących akapitów znajdują się dwa przyciski.

wcięcie akapitu

Przycisk (1) będzie regulował akapit, zmniejszając jego wielkość. Trzeba pamiętać, że przy domyślnym ustawieniu danego akapitu od marginesu do marginesu taka zmiana jest niemożliwa do wprowadzenia ze względu na to, że nie da się już zmniejszyć wcięcia akapitu. Przycisk (2) zwiększa wcięcie akapitu, przesuwając tekst ku prawej stronie.

wcięcie akapitu

Zobacz również:

Zmiana wartości w kolumnach książki adresowej
Jak wydrukować pracę dwustronnie do oprawy?
Jak szybko dodać elementy (np. nazwę firmy) do dokumentu?
Jak dostosować pasek szybkiego dostępu?
Jak zawinąć tekst niestandardowo wokół obrazka?

Janusz Dreziński

Od ponad 20 lat związany z branżą IT. Pasjonat technologii Microsoft z naciskiem na pakiet Office. Od kilku lat pomaga innym prowadząc portal Office.info.pl oraz rozwiązując ich codzienne problemy dotyczące przede wszystkim programów Microsoft Excel i Word. Jego hobby to żeglarstwo oraz siatkówka, a ulubione miejsce to... Mazury.

Pokaż pozostałe moje porady