Jak rozdzielić komórki w arkuszu?

Program Excel pozwala nie tylko na tworzenie rozmaitych arkuszy i zestawień, ale również na ich edytowanie. Niekiedy konieczne jest zmienienie wyglądu danego arkusza oraz jego właściwości – co może mieć wpływ na cały arkusz.

Podstawą w takiej sytuacji jest znajomości opcji edytowania arkusza. Jeśli wcześniej scaliliśmy komórki, a obecnie nie są one nam już potrzebne w tej formie, albo potrzebujemy ich rozdzielonych, aby móc zatytułować kolumny czy wiersze – warto je rozdzielić.

Rozwiązanie:

 

Aby rozdzielić scalone komórki, należy je na początek zaznaczyć. Następnie należy wejść w zakładkę „Narzędzia główne”, i wybrać rozwijane menu przy funkcji „Scal i wypośrodkuj”.

rozdziel

Następnie z menu należy wybrać funkcję „Rozdziel komórki”. Po tym komórki zostaną rozdzielone i będą gotowe do indywidualnej edycji.

rozdziel

Zobacz również:

Co zrobić, aby dowolna komórka była zawsze widoczna?
Co zrobić kiedy wynik działania zawiera literę E?
Jak ustawić tło arkusza?
Jak nadać nazwy zakresom danych?
Jak wydrukować ciekawą tabliczkę mnożenia dla dziecka?

Janusz Dreziński

Od ponad 20 lat związany z branżą IT. Pasjonat technologii Microsoft z naciskiem na pakiet Office. Od kilku lat pomaga innym prowadząc portal Office.info.pl oraz rozwiązując ich codzienne problemy dotyczące przede wszystkim programów Microsoft Excel i Word. Jego hobby to żeglarstwo oraz siatkówka, a ulubione miejsce to... Mazury.

Pokaż pozostałe moje porady