Jak rozdzielić komórki w arkuszu?

Program Excel pozwala nie tylko na tworzenie rozmaitych arkuszy i zestawień, ale również na ich edytowanie. Niekiedy konieczne jest zmienienie wyglądu danego arkusza oraz jego właściwości – co może mieć wpływ na cały arkusz.

Podstawą w takiej sytuacji jest znajomości opcji edytowania arkusza. Jeśli wcześniej scaliliśmy komórki, a obecnie nie są one nam już potrzebne w tej formie, albo potrzebujemy ich rozdzielonych, aby móc zatytułować kolumny czy wiersze – warto je rozdzielić.

Rozwiązanie:

 

Aby rozdzielić scalone komórki, należy je na początek zaznaczyć. Następnie należy wejść w zakładkę „Narzędzia główne”, i wybrać rozwijane menu przy funkcji „Scal i wypośrodkuj”.

rozdziel

Następnie z menu należy wybrać funkcję „Rozdziel komórki”. Po tym komórki zostaną rozdzielone i będą gotowe do indywidualnej edycji.

rozdziel

Janusz Dreziński

Od ponad 20 lat związany z branżą IT. Pasjonat technologii Microsoft z naciskiem na pakiet Office. Od kilku lat pomaga innym prowadząc portal Office.info.pl oraz rozwiązując ich codzienne problemy dotyczące przede wszystkim programów Microsoft Excel i Word. Jego hobby to żeglarstwo oraz siatkówka, a ulubione miejsce to... Mazury.

Pokaż pozostałe moje porady