Jak sortować alfabetycznie?

Problem:

Jak sortować alfabetycznie?

Rozwiązanie:


Aby posortować akapity alfabetycznie, należy zaznaczyć tekst, po czym w karcie Narzędzia główne, w grupie Akapit, kliknąć ikonę Sortuj.

W nowym oknie dialogowym Sortowanie tekstu, należy wybrać sortowanie według akapitów oraz typ tekstowy. Możemy również określić w jaki sposób ma zostać posortowany tekst – rosnąco lub malejąco.

Aby zatwierdzić sortowanie należy wcisnąć przycisk OK.

Na przykładowym obrazku poniżej jest widoczny efekt sortowania alfabetycznego.

Janusz Dreziński

Od ponad 20 lat związany z branżą IT. Pasjonat technologii Microsoft z naciskiem na pakiet Office. Od kilku lat pomaga innym prowadząc portal Office.info.pl oraz rozwiązując ich codzienne problemy dotyczące przede wszystkim programów Microsoft Excel i Word. Jego hobby to żeglarstwo oraz siatkówka, a ulubione miejsce to... Mazury.

Pokaż pozostałe moje porady