Jak sortować alfabetycznie?

Problem:

Jak sortować alfabetycznie?

Rozwiązanie:


Aby posortować akapity alfabetycznie, należy zaznaczyć tekst, po czym w karcie Narzędzia główne, w grupie Akapit, kliknąć ikonę Sortuj.

W nowym oknie dialogowym Sortowanie tekstu, należy wybrać sortowanie według akapitów oraz typ tekstowy. Możemy również określić w jaki sposób ma zostać posortowany tekst – rosnąco lub malejąco.

Aby zatwierdzić sortowanie należy wcisnąć przycisk OK.

Na przykładowym obrazku poniżej jest widoczny efekt sortowania alfabetycznego.

Zobacz również:

Jak szybko przesunąć tekst na następną stronę?
Jak utworzyć konspekt dokumentu?
Jak masowo zmieniać formatowanie wybranych fragmentów tekstu?
Jak włączyć numerowanie wierszy?
Jak zawinąć tekst niestandardowo wokół obrazka?

Janusz Dreziński

Od ponad 20 lat związany z branżą IT. Pasjonat technologii Microsoft z naciskiem na pakiet Office. Od kilku lat pomaga innym prowadząc portal Office.info.pl oraz rozwiązując ich codzienne problemy dotyczące przede wszystkim programów Microsoft Excel i Word. Jego hobby to żeglarstwo oraz siatkówka, a ulubione miejsce to... Mazury.

Pokaż pozostałe moje porady