Niekiedy do własnych potrzeb musimy przystosować kartkę w programie Word w taki sposób, aby dzieliła się ona na kilka kolumn. Niekiedy ten podział powinien ciągnąć się przez kilka stron, niestety wówczas uświadamiamy sobie, że tekst, zamiast kontynuować się w tej samej kolumnie na kolejnej stronie, jest przesuwany w kolumnie obok. Co więcej, wprowadzenie tekstu w pierwszej kolumnie powoduje zmiany w kolumnie drugiej i kolejnych. Jak temu zapobiec?
Rozwiązanie:
Przede wszystkim wykonamy całą czynność na kartce w orientacji poziomej. Aby zmienić orientację, wchodzimy w menu „Plik”, następnie „Drukuj”.
W ustawieniach drukowania wybieramy opcję „Orientacja pozioma”.
Następnie tworzymy tabelę – będzie ona miała 3 kolumny i jeden wiersz. Aby ją wstawić, wchodzimy w menu „Wstawianie”, następnie wybieramy opcję „Tabela” i zaznaczamy odpowiedni obszar.
Teraz tabelę zapełniamy tekstem. Możemy pisać w każdej z kolumn, a gdy zbliżymy się do końca strony, tabela sama przeniesie się na kolejną stronę. Co więcej, pisanie w jednej kolumnie tabeli nie ma wpływu na pisanie w drugiej komórce.
Naszym zamiarem było jednak stworzenie kolumn, a nie widocznej tabeli. Teraz musimy więc zrobić wszystko, aby tabela nie była widoczna. Klikamy więc na tabelę lewym przyciskiem myszy, a następnie na mały, kwadratowy przycisk po jej lewej stronie prawym przyciskiem myszy.
Z otwartego menu wybieramy opcję „Obramowanie i cieniowanie”.
Otworzy się nowe okno dialogowe „Obramowanie i cieniowanie”. W zakładce „Obramowanie” wybieramy opcję „Brak”, a następnie klikamy przycisk „OK”.
Obramowanie tabeli zostaje usunięte, widoczne są natomiast przerywane linie. Są one jedynie do naszej dyspozycji – jak widać, na wydruku będą niewidoczne.
Zobacz również:
Jak wstawić obiekt clipart?
Jak wydrukować więcej niż jedną kopię?
Jak stworzyć ankietę z oknami wyboru?
Jak cieniować komórki w tabeli?
Jak stworzyć niestandardową kartę w wstążce menu?