Jak stworzyć listę adresatów do korespondencji seryjnej?

Aby móc wysyłać wiadomości w ramach korespondencji seryjnej, należy przede wszystkim stworzyć odpowiednią listę adresatów. Pozwala ona na szybkie generowanie na kopertach odpowiednich informacji odnośnie adresów odbiorców przesyłek. Jest to możliwe na trzy sposoby. Dziś przedstawimy sposób odpowiedni dla tych osób, które nie posiadają konta w programie Outlook oraz nie mają gotowej listy odbiorców, którą mogą importować.

Rozwiązanie:

Aby stworzyć własną listę odbiorców dla korespondencji seryjnej, należy przede wszystkim przygotować sobie podstawowe informacje na temat odbiorców. Następnie należy wejść w menu „Korespondencja”, a potem kliknąć opcję „Wybierz adresatów”. Otworzy się krótka lista, z której należy wybrać opcję „Wpisz nową listę”.

nowa lista

Na ekranie pojawi się nowe okno dialogowe „Nowa lista adresów”. Należy ją rozciągnąć na całą szerokość ekranu za pomocą dostępnego w prawym dolnym rogu znaczka, dzięki czemu zyskujemy wgląd we wszystkie kolumny.

nowa lista

Wpisywanie odbywa się po kolei, poprzez dodanie odpowiednich informacji do kolejnych pól.

nowa lista

Na dole w lewym rogu znajdują się cztery opcje, które służą do poruszania się tej książce adresowej. Pierwsza z nich to „Znajdź” (1), pozwalająca na znajdowanie konkretnych adresów według ich treści. Druga to „Nowa pozycja” (2), czyli dodanie kolejnej pozycji umożliwiającej zapisanie następnego adresu. Następnie znajduje się funkcja „Usuń” (3), pozwalająca na usunięcie zaznaczonej pozycji. Ostatnia z funkcji to „Dostosuj kolumny” (4), dająca możliwość dodania albo usunięcia konkretnych wartości.

nowa lista

Janusz Dreziński

Od ponad 20 lat związany z branżą IT. Pasjonat technologii Microsoft z naciskiem na pakiet Office. Od kilku lat pomaga innym prowadząc portal Office.info.pl oraz rozwiązując ich codzienne problemy dotyczące przede wszystkim programów Microsoft Excel i Word. Jego hobby to żeglarstwo oraz siatkówka, a ulubione miejsce to... Mazury.

Pokaż pozostałe moje porady