Jak stworzyć listę rozwijaną w Wordzie?

Program Word pozwala nam zyskać dostęp do rozmaitych funkcji niewidocznych za pierwszym razem w menu programu. Wszystko to za sprawą funkcji dewelopera, które dają nam możliwość szybkiego  dodawania ciekawych formantów do dokumentu, bez konieczności wprowadzania elementów innych programów z pakietu.

Rozwiązanie:

Aby stworzyć listę rozwijaną, należy wejść  w zakładkę Deweloper, dodaną do wstążki menu, o czym we wcześniejszych poradach. Tam należy kliknąć na ikonę oznaczającą listę rozwijaną.

lista rozwijana

Po jej kliknięciu pojawi się w dokumencie, w miejscu, gdzie znajdował się kursor, nowe pole formantu.

lista rozwijana

Następnie należy kliknąć na pole, a potem na paskuDeweloper wybrać opcję „Właściwości”.

lista rozwijana

Otworzy się nowe okno dialogowe. W pierwszej jego części (1) wpisujemy tytuł dla danego pola wyboru. Następnie możemy wybrać dowolny styl formatowania (2) po zaznaczeniu okienka wyboru oraz wybraniu stylu z listy. Dalej mamy pole dodawania opcji wyboru (3). Wszystkie opcje można dodać, usunąć, zmodyfikować albo przesunąć nad czy pod pozostałe.

lista rozwijana

Po kliknięciu w polu dodawania wyboru opcji „Dodaj” otworzy się nieduże okno, w którym wpisujemy nazwę nowego elementu wyboru i klikamy „OK” dla zatwierdzenia wprowadzonej wartości.

lista rozwijana

Po wprowadzeniu elementów wyboru klikamy na okno i wybieramy z paska menu Dewelopera opcję „Grupuj”. Teraz, po kliknięciu na monit „Wybierz element”, pokaże się boczna strzałka. Po kliknięciu na nią otworzy się pole wyboru listy rozwijanej z wprowadzonymi przez nas wartościami.

lista rozwijana

 

Janusz Dreziński

Od ponad 20 lat związany z branżą IT. Pasjonat technologii Microsoft z naciskiem na pakiet Office. Od kilku lat pomaga innym prowadząc portal Office.info.pl oraz rozwiązując ich codzienne problemy dotyczące przede wszystkim programów Microsoft Excel i Word. Jego hobby to żeglarstwo oraz siatkówka, a ulubione miejsce to... Mazury.

Pokaż pozostałe moje porady