Jak szybko wypełnić kilka komórek tą samą treścią?

W programie Excel dąży się zazwyczaj do tworzenia rozmaitych zestawień finansowych i liczbowych, które są następnie podstawą do czynienia dalszych obliczeń i pracy.

Istnieje możliwość szybkiego skopiowania treści do kilku komórek sąsiadujących bezpośrednio – czy to w pionie, czy poziomie – z komórką, w której znajduje się treść do skopiowania. Taki sposób zajmuje mniej czasu, a także oszczędza dużo pracy.

Rozwiązanie:

 

Aby skopiować treść z jednej komórki do kolejnych, należy na początek kliknąć w komórkę, gdzie znajduje się treść do skopiowania. Na dole komórki znajduje się mały kwadracik.

wypełnianie treścią

Należy najechać kursorem na kwadracik i naciskając, przeciągnąć go po komórkach w pionie bądź w poziomie – czyli w kolumnie albo wierszu.

wypełnianie-trescią

W ten sposób treść zostanie skopiowana do wszystkich zaznaczonych komórek.

wypełnianie-trescią

Zobacz również:

Jak zaimportować dane z pliku tekstowego?
Co zrobić kiedy wynik działania zawiera literę E?
Co zrobić, aby dowolna komórka była zawsze widoczna?
Jak stworzyć harmonogram pracy dla pracowników?
Jak adresować prawidłowo komórki (adresowanie względne, bezwzględne i mieszane)?

Janusz Dreziński

Od ponad 20 lat związany z branżą IT. Pasjonat technologii Microsoft z naciskiem na pakiet Office. Od kilku lat pomaga innym prowadząc portal Office.info.pl oraz rozwiązując ich codzienne problemy dotyczące przede wszystkim programów Microsoft Excel i Word. Jego hobby to żeglarstwo oraz siatkówka, a ulubione miejsce to... Mazury.

Pokaż pozostałe moje porady