Jak szybko wypełnić kilka komórek tą samą treścią?

W programie Excel dąży się zazwyczaj do tworzenia rozmaitych zestawień finansowych i liczbowych, które są następnie podstawą do czynienia dalszych obliczeń i pracy.

Istnieje możliwość szybkiego skopiowania treści do kilku komórek sąsiadujących bezpośrednio – czy to w pionie, czy poziomie – z komórką, w której znajduje się treść do skopiowania. Taki sposób zajmuje mniej czasu, a także oszczędza dużo pracy.

Rozwiązanie:

 

Aby skopiować treść z jednej komórki do kolejnych, należy na początek kliknąć w komórkę, gdzie znajduje się treść do skopiowania. Na dole komórki znajduje się mały kwadracik.

wypełnianie treścią

Należy najechać kursorem na kwadracik i naciskając, przeciągnąć go po komórkach w pionie bądź w poziomie – czyli w kolumnie albo wierszu.

wypełnianie-trescią

W ten sposób treść zostanie skopiowana do wszystkich zaznaczonych komórek.

wypełnianie-trescią

Janusz Dreziński

Od ponad 20 lat związany z branżą IT. Pasjonat technologii Microsoft z naciskiem na pakiet Office. Od kilku lat pomaga innym prowadząc portal Office.info.pl oraz rozwiązując ich codzienne problemy dotyczące przede wszystkim programów Microsoft Excel i Word. Jego hobby to żeglarstwo oraz siatkówka, a ulubione miejsce to... Mazury.

Pokaż pozostałe moje porady