Jak szybko zaznaczyć określoną liczbę komórek?

Tworząc zestawienia w programie Excel, często spotykamy się z problemem w zaznaczeniu odpowiedniej liczby komórek. Wynika to z faktu, że – choć komórek w arkuszu jest bardzo wiele – to na podglądzie widać tylko ich część.

Istnieje szybki i prosty sposób na zaznaczenie konkretnej ilości komórek bez konieczności przewijania arkusza i celowania w odpowiednie miejsca.

Rozwiązanie:

 

Aby zaznaczyć określoną ilość komórek, należy przede wszystkim zorientować się, która z komórek jest pierwszą, a która – ostatnią komórką zaznaczenia. Pierwsza komórka to komórka zlokalizowana w górnym lewym rogu zaznaczenia, zaś ostatnia – w dolnym prawym rogu. Jeśli zaznaczamy kolumnę bądź wiersz, sprawa jest prostsza: pierwszą komórką zaznaczenia jest pierwsza komórka wiersza/kolumny, zaś ostatnią – ostatnia komórka wiersza/kolumny.

Zaznaczenie wiersza wykonujemy przez wpisanie w polu pod wstążką adresu komórek w formacie np. A1:G1. Dwukropek zawsze jest znakiem oznaczającym „do”.

zaznaczenie

Zaznaczenie kolumny wykonujemy przez wpisanie w polu pod wstążką adresu komórek w formacie np. A1:A6.  

zaznaczenie

Zaznaczenie dowolnego obszaru wykonujemy przez wpisanie w polu pod wstążką menu adresu komórek w formacie np. A1:G8.

zaznaczenie

Każdorazowo po wpisaniu obszaru zaznaczenia zatwierdzamy wybór klawiszem Enter, co natychmiast zaznacza wpisany obszar.

Janusz Dreziński

Od ponad 20 lat związany z branżą IT. Pasjonat technologii Microsoft z naciskiem na pakiet Office. Od kilku lat pomaga innym prowadząc portal Office.info.pl oraz rozwiązując ich codzienne problemy dotyczące przede wszystkim programów Microsoft Excel i Word. Jego hobby to żeglarstwo oraz siatkówka, a ulubione miejsce to... Mazury.

Pokaż pozostałe moje porady