Tworząc zestawienia w programie Excel, często spotykamy się z problemem w zaznaczeniu odpowiedniej liczby komórek. Wynika to z faktu, że – choć komórek w arkuszu jest bardzo wiele – to na podglądzie widać tylko ich część.
Istnieje szybki i prosty sposób na zaznaczenie konkretnej ilości komórek bez konieczności przewijania arkusza i celowania w odpowiednie miejsca.
Rozwiązanie:
Aby zaznaczyć określoną ilość komórek, należy przede wszystkim zorientować się, która z komórek jest pierwszą, a która – ostatnią komórką zaznaczenia. Pierwsza komórka to komórka zlokalizowana w górnym lewym rogu zaznaczenia, zaś ostatnia – w dolnym prawym rogu. Jeśli zaznaczamy kolumnę bądź wiersz, sprawa jest prostsza: pierwszą komórką zaznaczenia jest pierwsza komórka wiersza/kolumny, zaś ostatnią – ostatnia komórka wiersza/kolumny.
Zaznaczenie wiersza wykonujemy przez wpisanie w polu pod wstążką adresu komórek w formacie np. A1:G1. Dwukropek zawsze jest znakiem oznaczającym „do”.
Zaznaczenie kolumny wykonujemy przez wpisanie w polu pod wstążką adresu komórek w formacie np. A1:A6.
Zaznaczenie dowolnego obszaru wykonujemy przez wpisanie w polu pod wstążką menu adresu komórek w formacie np. A1:G8.
Każdorazowo po wpisaniu obszaru zaznaczenia zatwierdzamy wybór klawiszem Enter, co natychmiast zaznacza wpisany obszar.
Zobacz również:
Jak ustawić autozapisywanie?
Jak pracować na kilku arkuszach jednocześnie?
Jak wstawić pojedynczą komórkę do arkusza?
Jak zmienić kierunek tekstu w komórkach?
Jak zmienić liczbę miejsc wyświetlanych po przecinku dla liczb?