Problem:
Jak ustawić filtr w tabeli przestawnej?
Jeśli mamy wygenerowany raport tabeli przestawnej i zawiera on więcej danych niż chcemy można ustawić w nim odpowiedni filtr. W ten sposób wybieramy nie tylko, które komórki tabeli mają być widoczne, lecz także ograniczamy ilość wierszy.
Rozwiązanie:
Ustawienie filtru tabeli przestawnej pokażemy na przykładzie raportu zawierającego Nazwisko, dodatek stażowy, pensję i dział. Chcemy wyświetlić dodatek stażowy i pensję pracowników w dziale „produkcja”.
Nasz raport wygląda następująco:
Klikamy na strzałkę obok nagłówka dział. Pojawia się lista opcji, bardzo podobna jak w przypadku zwykłych tabel. Wybieramy z niej opcję Filtry etykiet. Z nowej listy opcji wybieramy Równa się.
Pojawi się okno dialogowe Filtr etykiet. W polu edycji z lewej strony widać wybrany przez nas warunek – równa się. W polu edycji po prawej stronie wpisujemy wartość, do której porównujemy, tu: produkcja
Klikamy OK.
W tym momencie nasza tabela przestawna zmieniła postać:
Oczywiście ten przykład zawiera bardzo małą tabelę z niewielką ilością danych. Prawdziwe korzyści z takiej operacji odczują Ci, którzy sporządzają raporty z dużej ilości danych, np. dla kilkudziesięciu/set pracowników.
Zobacz również:
Co zrobić, gdy zamiast wartości wyświetlane są krzyżyki?
Jak włączyć wyszukiwanie pionowe?
Jak zamienić miejscami kolumny z wierszami (Transpozycja)?
Jak zmienić obszar wydruku?
Jak wydrukować cały skoroszyt?