Problem:
Jak ustawić filtr w tabeli?
Filtr to taka właściwość w tabeli, która pozwala nam pokazać tylko wybrane wiersze z danymi. Mamy kilka możliwości ustawienia warunku jaki ma być spełniony aby dane zostały wyświetlone.
Rozwiązanie:
Ustawienie filtra może być szczególnie pożyteczne przy pracy z bardzo dużą ilością danych. Wówczas nie musimy stosować żadnych dodatkowych formuł aby wyróżnić interesujące nas wiersze. Szybko i skutecznie ustawiamy filtr, który można potem zdjąć jednym kliknięciem.Najprościej będzie to zademonstrować na przykładzie. Oto nasza tabela:
Jak widać zawiera ona dane o pracownikach. W jednej z kolumn jest staż pracy. Załóżmy, że chcemy zrobić listę pracowników o stażu pracy większym niż 15 lat.
W kolumnie Staż klikamy na strzałkę w dół. Z listy opcji wybieramy Filtry Liczb. Z kolejnej listy opcji wybieramy Większe niż.
Wówczas pojawia się okno dialogowe Autofiltr niestandardowy. W polu edycji obok Jest większe niż wpisujemy pożądaną liczbę, tutaj 15.
Klikamy OK i wszystkie wiersze tabeli nie spełniające warunku znikają. Powstała tabela wygląda tak:
Oczywiście dane nigdzie nie giną i w każdej chwili możemy wyczyścić filtr (tj. przywrócić dane wejściowe). Możemy także zauważyć, że wiersze zachowują swoje oryginalne numery (czyli po prostu niektórych numerów nie ma w powstałej tabeli).
W tej poradzie omówiliśmy użycie na przykładzie jednego z dostępnych filtrów. Oprócz tego dostępne są także inne opcje, np. równe, mniejsze od, pomiędzy, itp. Dla komórek z danymi tekstowymi dostępna jest także cała gama filtrów tekstowych. Sposób postępowania jest analogiczny w obu przypadkach.
Zobacz również:
Jak i po co wyłączyć automatyczne działanie formuł?
Jak zablokować arkusz przed wpisaniem niepoprawnej wartości?
Jak zmienić nazwę arkusza?
Jak posortować miesiące w Excelu?
Jak utworzyć wykres przestawny?