Jak ustawić format komórek dla obliczeń księgowych?

Program Excel dostosowany jest przede wszystkim do tworzenia wygodnych zestawień, czy to liczbowych, czy innych, dzięki którym bez problemu można wykonywać dodatkowe obliczenia.

Prócz tego, program udostępnia również szereg wygodnych funkcji, które pozwalają na zachowanie ładu w arkuszu bez konieczności przeglądania każdej komórki z osobna.

Do takich celów służy ustawianie formatów dla konkretnych komórek. W ten sposób da się ustawić format, który będzie porządkował treść w komórkach, nadając jej konkretny charakter liczby czy wyrazu.

Rozwiązanie:

 

Aby ustawić format komórek dla działań księgowych, należy wejść w zakładkę „Narzędzia główne”, a następnie wybrać rozwijane menu w zbiorze opcji „Liczba”.

format

Z rozwijanego menu należy wybrać opcję „Księgowe”.

format

Trzeba pamiętać, że formatowanie zostanie zastosowane jedynie do tych komórek, które zostały wcześniej zaznaczone w arkuszu.

Janusz Dreziński

Od ponad 20 lat związany z branżą IT. Pasjonat technologii Microsoft z naciskiem na pakiet Office. Od kilku lat pomaga innym prowadząc portal Office.info.pl oraz rozwiązując ich codzienne problemy dotyczące przede wszystkim programów Microsoft Excel i Word. Jego hobby to żeglarstwo oraz siatkówka, a ulubione miejsce to... Mazury.

Pokaż pozostałe moje porady