Jak ustawić kierunek tekstu w slajdach?

Program PowerPoint to wszechstronne narzędzie do tworzenia rozmaitych prezentacji, które potem można prezentować czy przygotować w formie drukowanej.

Dla wygody użytkowników niezbędne jest nieraz używanie innego kierunku tekstu w slajdzie, niż ten standardowo ustawiony, poziomy, od lewej do prawej.

Dzięki rozwiniętym funkcjom programu możliwe jest ustawienie w polu tekstowym kierunku tekstu indywidualnie nie tylko dla każdego slajdu, ale również dla każdej ramki tekstowej w slajdzie.

Rozwiązanie:

 

W pole tekstowe wpisz tekst, a następnie kliknij w nie, aby było zaznaczone jako aktywne. Z zakładki Wstawianie wybierz opcję „Kierunek tekstu”.

kierunek-tekstu

Z rozwijanego menu wybierz opcję (1), która Cię interesuje, bądź kliknij w przycisk „Więcej opcji…” (2).

kierunek-tekstu

Otworzy się nowe okno dialogowe „Formatowanie efektów tekstowych”, z którego, prócz wcześniej wskazanych opcji, wybrać można również sposób jego wyrównania.

kierunek-tekstu

Zobacz również:

Jak wstawić obiekt innego programu do prezentacji?
Jak wstawić hiperłącze do ostatnio przeglądanej strony internetowej?
Jak wyłączyć tło podczas edycji prezentacji?
Jak wydrukować kilka slajdów na jednej stronie?
Jak dodać deseń jako tło slajdu?

Janusz Dreziński

Od ponad 20 lat związany z branżą IT. Pasjonat technologii Microsoft z naciskiem na pakiet Office. Od kilku lat pomaga innym prowadząc portal Office.info.pl oraz rozwiązując ich codzienne problemy dotyczące przede wszystkim programów Microsoft Excel i Word. Jego hobby to żeglarstwo oraz siatkówka, a ulubione miejsce to... Mazury.

Pokaż pozostałe moje porady