Jak usunąć dane osobiste z informacji skoroszytu?

Skoroszyty tworzone są w firmach zazwyczaj w celach zestawień księgowości. Nieistotne jest wówczas, kto jest autorem czy jakie są dokładniejsze właściwości dokumentu – mogą to być nawet informacje niepożądane, jeśli znalazłyby się na zewnątrz firmy. Z tego powodu informacje osobiste można łatwo usunąć ze skoroszytu.

Rozwiązanie:

W programie należy wejść w menu „Plik” i wybrać opcję „Informacje”.

dane osobiste

Po prawej stronie zostanie udostępnione okno z trzema opcjami. Należy kliknąć na opcję  „Wyszukaj problemy”. Wówczas pojawi się menu, w którym należy wybrać polecenie „Przeprowadź inspekcję dokumentu”

dane osobiste

Zostanie wyświetlone nowe okno dialogowe „Inspektor dokumentów”. Należy odznaczyć wszystkie opcje prócz „Właściwości dokumentu i informacje osobiste”, które powinny zostać zaznaczone. Następnie należy wybrać przycisk „Inspekcja”.

dane osobiste

Program wykona inspekcję dokumentu. W oknie „Inspektor dokumentów” po paru sekundach wyświetlą się informacje na temat dostępnych danych osobistych (1). Można je usunąć, wybierając przycisk „Usuń wszystko”. Trzeba  pamiętać, że części usuniętych danych nie da się przywrócić. Następnie należy wybrać przycisk „Ponowna inspekcja” (2), aby raz jeszcze przeprowadzić inspekcję dokumentu, albo kliknąć opcję  „Zamknij” (3), aby wyłączyć okno i zakończyć inspekcję.

dane osobise

Janusz Dreziński

Od ponad 20 lat związany z branżą IT. Pasjonat technologii Microsoft z naciskiem na pakiet Office. Od kilku lat pomaga innym prowadząc portal Office.info.pl oraz rozwiązując ich codzienne problemy dotyczące przede wszystkim programów Microsoft Excel i Word. Jego hobby to żeglarstwo oraz siatkówka, a ulubione miejsce to... Mazury.

Pokaż pozostałe moje porady