Jak usunąć wiersz lub kolumnę tabeli?

Niekiedy podczas tworzenia tabeli zagalopujemy się i zaprojektujemy za wiele jej elementów. Podobnie sprawa ma się, gdy tabela po prostu ulega zmianom i część wierszy czy kolumn przestaje nam być potrzebna. Wówczas pozostaje nam wyłącznie usunięcie wiersza albo komórek.

Rozwiązanie:

 

Aby usunąć wiersz czy komórkę tabeli należy przede wszystkim je zaznaczyć. Następnie wyjść jest kilka. Jednym z nich jest naciśnięcie klawisza BACKSPACE, co sprawi, że cala kolumna czy cały wiersz zostaną natychmiast usunięte z tabeli.

Innym sposobem jest kliknięcie prawym przyciskiem myszy na jednej z komórek leżących w wierszu czy kolumnie, które chcemy usunąć, a następnie wybranie opcji „Usuń komórki”.

usuwanie

Z nowego okna dialogowego należy wybrać opcję „Usuń cały wiersz” albo „Usuń całą kolumnę”, zależnie od preferencji. Kolumna albo wiersz zostaną usunięte.

usuwanie

Zobacz również:

Jak zmienić pierwsze litery zdania na wielkie?
Jak używać schowka pakietu Office?
Jak zmienić wygląd tabeli za pomocą stylów formatowania?
Jak wydrukować pracę dwustronnie do oprawy?
Jak sortować alfabetycznie?

Janusz Dreziński

Od ponad 20 lat związany z branżą IT. Pasjonat technologii Microsoft z naciskiem na pakiet Office. Od kilku lat pomaga innym prowadząc portal Office.info.pl oraz rozwiązując ich codzienne problemy dotyczące przede wszystkim programów Microsoft Excel i Word. Jego hobby to żeglarstwo oraz siatkówka, a ulubione miejsce to... Mazury.

Pokaż pozostałe moje porady