Jak usunąć zaufanego wydawcę?

Otrzymując pliki przesyłane do nas od innych osób, na pewno nieraz spotkaliśmy z komunikatem o niezaufanej treści i pochodzeniu pliku. Jeśli dotychczas mieliśmy danego wydawcę dodanego do listy zaufanych wydawców, a z jakichś powodów chcemy go usunąć – na przykład wysyłane przez niego treści przestały być bezpieczne – można to zrobić w prosty sposób.

Rozwiązanie:

Usuwanie zaufanego wydawcy należy wykonać oddzielnie dla każdego programu pakietu Office. We wszystkich programach wykonuje się to jednak w ten sam sposób, prezentowany poniżej w ramach programu Word.

Dla usunięcia zaufanego wydawcy należy wejść w menu „Plik”, a następnie wybrać przycisk „Opcje”.

wydawca

Otworzy się nowe okno. W kolumnie z lewej strony należy wybrać opcję „Centrum zaufania”. Następnie w oknie należy wybrać przycisk „Ustawienia Centrum zaufania”.

wydawca

Po lewej stronie na samej górze znajduje się zakładka „Zaufani wydawcy”. Po jej otworzeniu pokaże się lista zaufanych wydawców – należy kliknąć na tego, którego chcemy usunąć, a następnie wybrać przycisk „Usuń”.

wydawca

Zaufany wydawca będzie od tej pory usunięty.

Janusz Dreziński

Od ponad 20 lat związany z branżą IT. Pasjonat technologii Microsoft z naciskiem na pakiet Office. Od kilku lat pomaga innym prowadząc portal Office.info.pl oraz rozwiązując ich codzienne problemy dotyczące przede wszystkim programów Microsoft Excel i Word. Jego hobby to żeglarstwo oraz siatkówka, a ulubione miejsce to... Mazury.

Pokaż pozostałe moje porady