Jak usunąć zaufanego wydawcę?

Otrzymując pliki przesyłane do nas od innych osób, na pewno nieraz spotkaliśmy z komunikatem o niezaufanej treści i pochodzeniu pliku. Jeśli dotychczas mieliśmy danego wydawcę dodanego do listy zaufanych wydawców, a z jakichś powodów chcemy go usunąć – na przykład wysyłane przez niego treści przestały być bezpieczne – można to zrobić w prosty sposób.

Rozwiązanie:

Usuwanie zaufanego wydawcy należy wykonać oddzielnie dla każdego programu pakietu Office. We wszystkich programach wykonuje się to jednak w ten sam sposób, prezentowany poniżej w ramach programu Word.

Dla usunięcia zaufanego wydawcy należy wejść w menu „Plik”, a następnie wybrać przycisk „Opcje”.

wydawca

Otworzy się nowe okno. W kolumnie z lewej strony należy wybrać opcję „Centrum zaufania”. Następnie w oknie należy wybrać przycisk „Ustawienia Centrum zaufania”.

wydawca

Po lewej stronie na samej górze znajduje się zakładka „Zaufani wydawcy”. Po jej otworzeniu pokaże się lista zaufanych wydawców – należy kliknąć na tego, którego chcemy usunąć, a następnie wybrać przycisk „Usuń”.

wydawca

Zaufany wydawca będzie od tej pory usunięty.

Zobacz również:

Jak zaimportować dane z pliku tekstowego?
Jak obliczyć datę zakończenia spłaty kredytu?
Jak dodać wiersze do arkusza?
Jak zmienić układ wykresu (dodawanie tytułów)?
Jak wyróżnić komórki skalą kolorów zależnie od wartości?

Janusz Dreziński

Od ponad 20 lat związany z branżą IT. Pasjonat technologii Microsoft z naciskiem na pakiet Office. Od kilku lat pomaga innym prowadząc portal Office.info.pl oraz rozwiązując ich codzienne problemy dotyczące przede wszystkim programów Microsoft Excel i Word. Jego hobby to żeglarstwo oraz siatkówka, a ulubione miejsce to... Mazury.

Pokaż pozostałe moje porady