Jak usunąć zawartość komórki razem z formatowaniem?

Problem:
Jak usunąć zawartość komórki razem z formatowaniem?
Gdy chcemy się pozbyć przechowywanych w komórkach excelowych danych zazwyczaj naciskamy klawisz Backspace lub Delete. Jednak operacja ta działa jedynie na zawartość komórki, po naciśnięciu znika treść, ale formatowanie zostaje. Oczywiście można wówczas usunąć formatowanie i uzyskać pożądany efekt czystej komórki. My pokażemy jak skrócić tę operację.
 
Rozwiązanie:

Do usunięcia zawartości komórki wraz z formatowaniem użyjemy formantu Wyczyść wszystko.
Zaznaczamy odpowiednią komórkę
wyczysc_wszystko_1
 
Przechodzimy na kartę Narzędzia główne
W sekcji Edycja
Wybieramy formant Wyczyść 
Z listy opcji Wyczyść wszystko
wyczysc_wszystko_2
 
A oto, jaki efekt dała taka operacja na naszej przykładowej komórce:
wyczysc_wszystko_3
 
Jak widać zarówno tekst jak i formatowanie zostały usunięte.
Metodę taką można również zastosować dla kilku pojedynczych komórek porozrzucanych po arkuszu (zaznaczamy je z wciśniętym klawiszem CTRL), zakresu komórek lub nawet dla całego arkusza (zaznaczamy klikając ).
 

Zobacz również:

Jak stworzyć formułę z łamaną linią (Enterem)?
Jak zakreślić nieprawidłowe dane?
Co zrobić, aby dowolna komórka była zawsze widoczna?
Jak zamienić ułamek dziesiętny na ułamek zwykły?
Jak zmienić kolor karty?

Janusz Dreziński

Od ponad 20 lat związany z branżą IT. Pasjonat technologii Microsoft z naciskiem na pakiet Office. Od kilku lat pomaga innym prowadząc portal Office.info.pl oraz rozwiązując ich codzienne problemy dotyczące przede wszystkim programów Microsoft Excel i Word. Jego hobby to żeglarstwo oraz siatkówka, a ulubione miejsce to... Mazury.

Pokaż pozostałe moje porady