Jak usunąć zawartość komórki razem z formatowaniem?

Problem:
Jak usunąć zawartość komórki razem z formatowaniem?
Gdy chcemy się pozbyć przechowywanych w komórkach excelowych danych zazwyczaj naciskamy klawisz Backspace lub Delete. Jednak operacja ta działa jedynie na zawartość komórki, po naciśnięciu znika treść, ale formatowanie zostaje. Oczywiście można wówczas usunąć formatowanie i uzyskać pożądany efekt czystej komórki. My pokażemy jak skrócić tę operację.
 
Rozwiązanie:

Do usunięcia zawartości komórki wraz z formatowaniem użyjemy formantu Wyczyść wszystko.
Zaznaczamy odpowiednią komórkę
wyczysc_wszystko_1
 
Przechodzimy na kartę Narzędzia główne
W sekcji Edycja
Wybieramy formant Wyczyść 
Z listy opcji Wyczyść wszystko
wyczysc_wszystko_2
 
A oto, jaki efekt dała taka operacja na naszej przykładowej komórce:
wyczysc_wszystko_3
 
Jak widać zarówno tekst jak i formatowanie zostały usunięte.
Metodę taką można również zastosować dla kilku pojedynczych komórek porozrzucanych po arkuszu (zaznaczamy je z wciśniętym klawiszem CTRL), zakresu komórek lub nawet dla całego arkusza (zaznaczamy klikając ).
 

Zobacz również:

Gdzie znajdują się szablony skoroszytu?
Jak zmienić liczbę miejsc wyświetlanych po przecinku dla liczb?
Jak wstawić w Excelu stałą e?
Jak zmienić etykiety osi poziomej?
Jak automatycznie powtórzyć wartość raz wpisaną w kolumnie (autozupełnianie)?

Janusz Dreziński

Od ponad 20 lat związany z branżą IT. Pasjonat technologii Microsoft z naciskiem na pakiet Office. Od kilku lat pomaga innym prowadząc portal Office.info.pl oraz rozwiązując ich codzienne problemy dotyczące przede wszystkim programów Microsoft Excel i Word. Jego hobby to żeglarstwo oraz siatkówka, a ulubione miejsce to... Mazury.

Pokaż pozostałe moje porady