Problem:
Nie wszystkie narzędzia programu
Excel są dostępne od razu po zainstalowaniu. Niektóre to dodatki, które trzeba specjalnie uaktywnić. Do takich dodatków należy np.
Solver,
Analysis ToolPak oraz
Asystent Internetowy VBA.
Rozwiązanie:
Na przykładzie pakietu Solver pokażę krok po kroku jak dodać te narzędzia do narzędzi aktywnych Excela.
Najpierw klikamy na logo
Office w lewym górnym rogu ekranu. Z pojawiającej się listy wybieramy przycisk na dole
Opcje programu Excel.
Pojawi się okno dialogowe
Opcje programu Excel. Na liście z lewej strony wybieramy opcję
Dodatki.
W polu edycji
Dodatki, z prawej strony, zaznaczamy dodatek, którego chcemy użyć. Na dole w polu
Zarządzaj ustawiamy:
Dodatki programu Excel. Klikamy przycisk
Przejdź.
Pojawia się okno dialogowe
Dodatki. Zaznaczamy opcję
Dodatek Solver. Klikamy
OK.

Dodatek zostaje dołączony do naszych narzędzi. Można zauważyć, że na karcie Dane pojawiła się nowa sekcja Analiza a w niej znajduje się formant Solver.
O tym jak wykorzystać to narzędzie opowiemy innym razem, a wierzcie mi, że jest to potężne narzędzie analityczne ! 🙂
Zobacz również:
Jak dodać słupki błędu na wykresie przestawnym?
Jak wydrukować cały arkusz na jednej stronie?
Jak zmienić typ wykresu przestawnego?
Jak zmienić kolumnę w wiersz (i odwrotnie)?
Jak zakreślić nieprawidłowe dane?
Janusz Dreziński
Od ponad 20 lat związany z branżą IT. Pasjonat technologii Microsoft z naciskiem na pakiet Office. Od kilku lat pomaga innym prowadząc portal Office.info.pl oraz rozwiązując ich codzienne problemy dotyczące przede wszystkim programów Microsoft Excel i Word.
Jego hobby to żeglarstwo oraz siatkówka, a ulubione miejsce to... Mazury.
Pokaż pozostałe moje porady