Jak włączyć dodatek Solver w programie Excel?

Problem:
Jak włączyć dodatek Solver w programie Excel?
 
Nie wszystkie narzędzia programu Excel są dostępne od razu po zainstalowaniu. Niektóre to dodatki, które trzeba specjalnie uaktywnić. Do takich dodatków należy np. Solver, Analysis ToolPak oraz Asystent Internetowy VBA.
 
Rozwiązanie:

Na przykładzie pakietu Solver pokażę krok po kroku jak dodać te narzędzia do narzędzi aktywnych Excela.
 
Najpierw klikamy na logo Office w lewym górnym rogu ekranu. Z pojawiającej się listy wybieramy przycisk na dole Opcje programu Excel.
 
 
Pojawi się okno dialogowe Opcje programu Excel. Na liście z lewej strony wybieramy opcję Dodatki.
W polu edycji Dodatki, z prawej strony, zaznaczamy dodatek, którego chcemy użyć. Na dole w polu Zarządzaj ustawiamy: Dodatki programu Excel. Klikamy przycisk Przejdź.
 
Pojawia się okno dialogowe Dodatki.  Zaznaczamy opcję Dodatek Solver. Klikamy OK.

 
Dodatek zostaje dołączony do naszych narzędzi. Można zauważyć, że na karcie Dane pojawiła się nowa sekcja Analiza a w niej znajduje się formant Solver.
 
 
O tym jak wykorzystać to narzędzie opowiemy innym razem, a wierzcie mi, że jest to potężne narzędzie analityczne ! 🙂
Janusz Dreziński

Od ponad 20 lat związany z branżą IT. Pasjonat technologii Microsoft z naciskiem na pakiet Office. Od kilku lat pomaga innym prowadząc portal Office.info.pl oraz rozwiązując ich codzienne problemy dotyczące przede wszystkim programów Microsoft Excel i Word. Jego hobby to żeglarstwo oraz siatkówka, a ulubione miejsce to... Mazury.

Pokaż pozostałe moje porady