Jak włączyć linie siatki?

Problem:
Jak włączyć linie siatki?

Zamieszczając w dokumencie elementy typu obrazki czy tabele musimy odpowiednio zaplanować ich ułożenie na stronie. W zeszytach w tym celu służyły linie i kratki, a w dokumencie Word możemy wykorzystać opcję Linie siatki. W ten sposób oprócz zamieszczanych przez nas elementów i tekstu widzimy także drobną krateczkę w tle pomagającą nam rozplanować zawartość strony.

Rozwiązanie:


Aby włączyć Linie siatki przechodzimy na kartę Widok. W sekcji Pokazywanie/Ukrywanie zaznaczamy pole wyboru przy formancie Linie siatki.



Nasza strona zapełniła się krateczkami. Możemy je wykorzystać, aby ustawiać obiekty i wyrównywać tekst.

Zobacz również:

Korespondencja seryjna – jak przygotować dane?
Jak zmienić język dokumentu?
Jak zmienić rozmiar całości lub części tabeli?
Jak skopiować formatowanie fragmentu tekstu?
Jak ustawić obiekt dokładnie na środku strony?

Janusz Dreziński

Od ponad 20 lat związany z branżą IT. Pasjonat technologii Microsoft z naciskiem na pakiet Office. Od kilku lat pomaga innym prowadząc portal Office.info.pl oraz rozwiązując ich codzienne problemy dotyczące przede wszystkim programów Microsoft Excel i Word. Jego hobby to żeglarstwo oraz siatkówka, a ulubione miejsce to... Mazury.

Pokaż pozostałe moje porady