Jak włączyć linie siatki?

Problem:
Jak włączyć linie siatki?

Zamieszczając w dokumencie elementy typu obrazki czy tabele musimy odpowiednio zaplanować ich ułożenie na stronie. W zeszytach w tym celu służyły linie i kratki, a w dokumencie Word możemy wykorzystać opcję Linie siatki. W ten sposób oprócz zamieszczanych przez nas elementów i tekstu widzimy także drobną krateczkę w tle pomagającą nam rozplanować zawartość strony.

Rozwiązanie:


Aby włączyć Linie siatki przechodzimy na kartę Widok. W sekcji Pokazywanie/Ukrywanie zaznaczamy pole wyboru przy formancie Linie siatki.



Nasza strona zapełniła się krateczkami. Możemy je wykorzystać, aby ustawiać obiekty i wyrównywać tekst.

Zobacz również:

Jak zrobić ciekawą listę wypunktowania?
Jak stworzyć nowy styl czcionki w Wordzie?
Jak narysować poziomą linię w tekście?
Jak wydrukować więcej niż jedną kopię?
Jak znaleźć w dokumencie słowo i zamienić je na inne?

Janusz Dreziński

Od ponad 20 lat związany z branżą IT. Pasjonat technologii Microsoft z naciskiem na pakiet Office. Od kilku lat pomaga innym prowadząc portal Office.info.pl oraz rozwiązując ich codzienne problemy dotyczące przede wszystkim programów Microsoft Excel i Word. Jego hobby to żeglarstwo oraz siatkówka, a ulubione miejsce to... Mazury.

Pokaż pozostałe moje porady