Jak włączyć linijkę do slajdów w prezentacji?

Program PowerPoint pozwala na tworzenie różnych prezentacji, od tych bardziej zaawansowanych, aż do prostszych.

Wszystkie prezentacje mogą łączyć w sobie elementy tekstowe z wizualnymi. Niekiedy prezentacja jest tak rozbudowana, że stanowi wręcz osobną wizualizację. Wówczas niezbędne jest dokładne ustawienie elementów na slajdach.

W sytuacji, gdy do projektowania wizualnego prezentacji niezbędna jest precyzja, doskonale sprawdza się linijka, znana z innych programów, m.in. Microsoft Word. Domyślnie w programie PowerPoint jest ona wyłączona.

Rozwiązanie:

Aby włączyć linijkę dla slajdów w prezentacji, należy wejść w zakładkę Widok, a następnie w menu „Pokazywanie” zaznaczyć okienko z opcją „Linijka”.

linijka

Linijka powinna pokazać się przy wszystkich slajdach w prezentacji, niezależnie zmniejszając wizualnie pole slajdu. Poniżej wygląd slajdu z dodaną linijką u góry i po lewej stronie.

linijka

Janusz Dreziński

Od ponad 20 lat związany z branżą IT. Pasjonat technologii Microsoft z naciskiem na pakiet Office. Od kilku lat pomaga innym prowadząc portal Office.info.pl oraz rozwiązując ich codzienne problemy dotyczące przede wszystkim programów Microsoft Excel i Word. Jego hobby to żeglarstwo oraz siatkówka, a ulubione miejsce to... Mazury.

Pokaż pozostałe moje porady