Jak włączyć linijkę do slajdów w prezentacji?

Program PowerPoint pozwala na tworzenie różnych prezentacji, od tych bardziej zaawansowanych, aż do prostszych.

Wszystkie prezentacje mogą łączyć w sobie elementy tekstowe z wizualnymi. Niekiedy prezentacja jest tak rozbudowana, że stanowi wręcz osobną wizualizację. Wówczas niezbędne jest dokładne ustawienie elementów na slajdach.

W sytuacji, gdy do projektowania wizualnego prezentacji niezbędna jest precyzja, doskonale sprawdza się linijka, znana z innych programów, m.in. Microsoft Word. Domyślnie w programie PowerPoint jest ona wyłączona.

Rozwiązanie:

Aby włączyć linijkę dla slajdów w prezentacji, należy wejść w zakładkę Widok, a następnie w menu „Pokazywanie” zaznaczyć okienko z opcją „Linijka”.

linijka

Linijka powinna pokazać się przy wszystkich slajdach w prezentacji, niezależnie zmniejszając wizualnie pole slajdu. Poniżej wygląd slajdu z dodaną linijką u góry i po lewej stronie.

linijka

Zobacz również:

Jak formatować SmartArt jako grafikę?
Jak dodać obiekt ClipArt jako tło slajdu?
Jak ustawić gotowy dźwięk przejścia slajdu?
Jak wstawić obiekt clipart do slajdu?
Jak dodać obramowanie do drukowanych slajdów?

Janusz Dreziński

Od ponad 20 lat związany z branżą IT. Pasjonat technologii Microsoft z naciskiem na pakiet Office. Od kilku lat pomaga innym prowadząc portal Office.info.pl oraz rozwiązując ich codzienne problemy dotyczące przede wszystkim programów Microsoft Excel i Word. Jego hobby to żeglarstwo oraz siatkówka, a ulubione miejsce to... Mazury.

Pokaż pozostałe moje porady