Jak włączyć wyszukiwanie pionowe?

Wyszukiwanie pionowe jest wygodną opcją, ponieważ pozwala na bardzo proste wyszukiwanie konkretnych wartości w kolumnach. Jest to szczególnie przydatne, kiedy zależy nam na znalezieniu danej opcji wśród kilkudziesięciu czy kilkuset pokrewnych, zwłaszcza w momencie, kiedy są one podobne do siebie.

Rozwiązanie:

 

Na początek należy ustawić kursor w komórce pod kolumną, w której ma być wykonane wyszukiwanie. Następnie należy wejść w kartę „Formuły”, po czym wybrać zbiór opcji „Wyszukiwanie i odwołania”. Z rozwiniętej listy opcji należy wybrać funkcję „WYSZUKAJ.PIONOWO”.

wyszukiwanie

Pojawi się nowe okno dialogowe „Argumenty funkcji”. W polu „Szukana_wartość” należy wpisać wartość, która jest wyszukiwana. W polu „Tabela_tablica” należy wprowadzić zakres komórek, w których są wpisane dane. Pole „Nr_indeksu_kolumny” to pole, w które należy wpisać numer kolumny zawarty w zakresie określonym w poprzednim polu. Następnie należy wybrać przycisk „OK”.

wyszukiwanie

Zobacz również:

Jak zamiast całej daty wyświetlić tylko rok?
Co zrobić, aby zawsze widzieć nagłówki kolumn?
Jak pokazać więcej linii siatki na wykresie?
Jak zmienić liczby na datę?
Jak ukryć wiersze?

Janusz Dreziński

Od ponad 20 lat związany z branżą IT. Pasjonat technologii Microsoft z naciskiem na pakiet Office. Od kilku lat pomaga innym prowadząc portal Office.info.pl oraz rozwiązując ich codzienne problemy dotyczące przede wszystkim programów Microsoft Excel i Word. Jego hobby to żeglarstwo oraz siatkówka, a ulubione miejsce to... Mazury.

Pokaż pozostałe moje porady