Jak włączyć wyszukiwanie pionowe?

Wyszukiwanie pionowe jest wygodną opcją, ponieważ pozwala na bardzo proste wyszukiwanie konkretnych wartości w kolumnach. Jest to szczególnie przydatne, kiedy zależy nam na znalezieniu danej opcji wśród kilkudziesięciu czy kilkuset pokrewnych, zwłaszcza w momencie, kiedy są one podobne do siebie.

Rozwiązanie:

 

Na początek należy ustawić kursor w komórce pod kolumną, w której ma być wykonane wyszukiwanie. Następnie należy wejść w kartę „Formuły”, po czym wybrać zbiór opcji „Wyszukiwanie i odwołania”. Z rozwiniętej listy opcji należy wybrać funkcję „WYSZUKAJ.PIONOWO”.

wyszukiwanie

Pojawi się nowe okno dialogowe „Argumenty funkcji”. W polu „Szukana_wartość” należy wpisać wartość, która jest wyszukiwana. W polu „Tabela_tablica” należy wprowadzić zakres komórek, w których są wpisane dane. Pole „Nr_indeksu_kolumny” to pole, w które należy wpisać numer kolumny zawarty w zakresie określonym w poprzednim polu. Następnie należy wybrać przycisk „OK”.

wyszukiwanie

Zobacz również:

Jak udostępnić pracownikom edycję części arkusza?
Jak obliczyć silnię danej liczby?
Jak wstawić pojedynczą komórkę do arkusza?
Jak zmienić układ wykresu (dodawanie tytułów)?
Jak ustawiać hasła w pakiecie Office?

Janusz Dreziński

Od ponad 20 lat związany z branżą IT. Pasjonat technologii Microsoft z naciskiem na pakiet Office. Od kilku lat pomaga innym prowadząc portal Office.info.pl oraz rozwiązując ich codzienne problemy dotyczące przede wszystkim programów Microsoft Excel i Word. Jego hobby to żeglarstwo oraz siatkówka, a ulubione miejsce to... Mazury.

Pokaż pozostałe moje porady