Jak wstawić obrazek Clipart?

Problem:
Jak wstawić obrazek clipart w Excelu?

Program Excel jest zasadniczo przeznaczony do pracy z danymi liczbowymi. Chociaż w tego typu pracy rzadko używamy grafik program oferuje również możliwości załączania obrazków. Może to być przydatne np. przy tworzeniu aplikacji VB ale także jako urozmaicenie wydruków.



Rozwiązanie:


Dla tych, którzy nigdy nie używali tej funkcji w innych narzędziach Office wyjaśnię znaczenie słowa Clipart -są to proste grafiki o znaczeniu symbolicznym, dostępne standardowo w ramach pakietu Office.

Aby wstawić grafikę typu Clipart w Excelu należy wybrać kartę Wstawianie, przejść do sekcji Ilustracje, a następnie kliknąć formant Obiekt Clipart.

 

Z prawej strony, obok arkusza pojawi się okno dialogowe Clipart. Pozwoli nam ono wyszukać i przeglądać obrazki w celu ich wstawienia.

Możemy tutaj ustawić pewne właściwości wyszukiwanych grafik.

Dostępne są 3 pola edycji:

  • wyszukaj – wpisujemy tu temat grafiki, np. człowiek. Gdy pozostawimy je puste pokażą nam się wszystkie dostępne obrazki.
  • wyszukaj w – z listy rozwijanej wybieramy lokalizację do przeszukania. Standardowo są tu Moje Kolekcje (czyli nasze grafiki) oraz Kolekcje Pakietu Office (zasoby programu).
  • wyniki powinny mieć postać – w tym oknie wybieramy format grafiki jaką chcemy wstawić, np. gif albo jpg. 

Po ustawieniu tych trzech parametrów wyszukiwania klikamy przycisk Przejdź. W oknie poniżej wyświetlają się obrazki spełniające zadane kryteria.

Jeśli nie mamy żadnych szczególnych wymagań to klikamy Przejdź bez wypełniania 3 pól edycji. W ten sposób zostają domyślnie wyszukane wszystkie obrazki Clipart, które następnie możemy przejrzeć aby wybrać taki, który nam odpowiada.  Po zlokalizowaniu właściwej grafiki klikamy ją lewym przyciskiem myszy.

Obrazek pojawia się w arkuszu, a razem z nim narzędzia do jego edycji na dodatkowej karcie kontekstowej Narzędzia do rysowania.


Zobacz również:

Jak pomnożyć macierze w Excelu?
Jak automatycznie uruchamiać skoroszyt po starcie Windows 7?
Jak udostępnić pracownikom edycję części arkusza?
Jak szybko wypełnić kilka komórek tą samą treścią?
Jak użyć funkcji logicznej jeżeli?

Janusz Dreziński

Od ponad 20 lat związany z branżą IT. Pasjonat technologii Microsoft z naciskiem na pakiet Office. Od kilku lat pomaga innym prowadząc portal Office.info.pl oraz rozwiązując ich codzienne problemy dotyczące przede wszystkim programów Microsoft Excel i Word. Jego hobby to żeglarstwo oraz siatkówka, a ulubione miejsce to... Mazury.

Pokaż pozostałe moje porady