Niekiedy podczas tworzenia rozmaitych zestawień w programie Excel może zdarzyć się, że będziemy potrzebować dodatkowej, pojedynczej komórki, która ułatwi nam wpisywanie danych albo da więcej miejsca.
Program umożliwia wstawienie dodatkowej komórki poprzez przesunięcie komórek w wierszu i kolumnie, które bezpośrednio z nią sąsiadują.
Rozwiązanie:
Aby wstawić pojedynczą komórkę do arkusza, należy kliknąć w miejsce, gdzie komórka ma być wstawiona. Następnie należy wejść w zakładkę „Narzędzia główne” i wybrać opcję „Wstaw”.
Pojawi się rozwijane menu, w którym należy wybrać opcję „Wstaw komórki”.
Otworzy się nowe okno dialogowe, gdzie możemy wybrać, czy chcemy wstawić komórkę w wierszu – opcja „Przesuń komórki w prawo” (1), czy może chcemy wstawić komórkę w kolumnie – opcja „Przesuń komórki w dół” (2).
Zobacz również:
Jak wydrukować poziomo arkusz danych?
Jak włączyć pasek formuły?
Jak skopiować wartość bez kopiowania formuły?
Jak wstawić nagłówek/stopkę?
Jak posortować komórki alfabetycznie?