Jak wstawić pojedynczą komórkę do arkusza?

Niekiedy podczas tworzenia rozmaitych zestawień w programie Excel może zdarzyć się, że będziemy potrzebować dodatkowej, pojedynczej komórki, która ułatwi nam wpisywanie danych albo da więcej miejsca.

Program umożliwia wstawienie dodatkowej komórki poprzez przesunięcie komórek w wierszu i kolumnie, które bezpośrednio z nią sąsiadują.

Rozwiązanie:

 

Aby wstawić pojedynczą komórkę do arkusza, należy kliknąć w miejsce, gdzie komórka ma być wstawiona. Następnie należy wejść w zakładkę „Narzędzia główne” i wybrać opcję „Wstaw”.

komórke

Pojawi się rozwijane menu, w którym należy wybrać opcję „Wstaw komórki”.

komórke

Otworzy się nowe okno dialogowe, gdzie możemy wybrać, czy chcemy wstawić komórkę w wierszu – opcja „Przesuń komórki w prawo” (1), czy może chcemy wstawić komórkę w kolumnie – opcja „Przesuń komórki w dół” (2).

komórke

Janusz Dreziński

Od ponad 20 lat związany z branżą IT. Pasjonat technologii Microsoft z naciskiem na pakiet Office. Od kilku lat pomaga innym prowadząc portal Office.info.pl oraz rozwiązując ich codzienne problemy dotyczące przede wszystkim programów Microsoft Excel i Word. Jego hobby to żeglarstwo oraz siatkówka, a ulubione miejsce to... Mazury.

Pokaż pozostałe moje porady