Arkusz Excel może służyć nie tylko celom tworzenia zestawień liczbowych oraz wartości o jakichkolwiek innych formatach, ale również budowaniu interaktywnych arkuszy z polami wyboru.
Pola wyboru nie są dostępne domyślnie dla każdego użytkownika do wstawienia w arkuszu, dlatego trzeba najpierw uaktywnić odpowiednie opcje, pozwalające na ich uruchomienie.
Pola wyboru mogą być przydatne przy tworzeniu rozmaitych ankiet, badań opinii czy uzupełnianiu formularzy wielokrotnego wyboru.
Rozwiązanie:
Aby wstawić pole wyboru do arkusza, należy włączyć do wstążki menu dodatkową zakładkę. Aby tego dokonać, należy kliknąć prawym przyciskiem myszy na wstążkę i wybrać opcję „Dostosuj wstążkę”.
Otworzy się nowe okno dialogowe. W opcjach „Karty główne”, znajdujących się po prawej stronie okna, należy zaznaczyć wyłączoną dotychczas opcję „Deweloper”, a następnie zatwierdzić wybór, wybierając przycisk „OK”.
Następnie należy wejść w zakładkę „Deweloper” i wybrać opcję „Wstaw”.
Pojawi się niewielkie rozwijane menu, z którego w zbiorze „Formanty ActiveX” należy wybrać pole wyboru.
Dzięki prostemu rysowaniu możemy wstawić pole wyboru do naszego arkusza. Pole wyboru różni się od pola opcji tym, że w przypadku pola wyboru wszystkie stworzone pola mogą być zaznaczone – w przypadku przycisku opcji możliwe jest zaznaczenie tylko jednej opcji.
Aby edytować pole wyboru, należy w zakładce „Deweloper” wybrać opcję „Tryb projektowania”.
Następnie należy kliknąć prawym przyciskiem myszy na pole wyboru i wybrać „Obiekt CheckBox” –> „Edit”.
Możliwe jest edytowanie kształtu i wielkości pola wyboru, jak również wpisanie jego nowej nazwy.
Zobacz również:
Jak dodać komentarz w Excelu?
Jak stworzyć harmonogram pracy dla pracowników?
Jak zmienić styl wykresu?
Jak zmienić kolejność pól w tabeli przestawnej?
Jak zaznaczyć kolorami zakresy liczb spełniających warunki?