Jak wstawić przycisk opcji do arkusza?

Program Excel używany jest przede wszystkim do tworzenia rozmaitych zestawień, jednak doskonale może służyć jako narzędzie do przygotowywania ankiet czy formularzy z oknami wyboru oraz przyciskami opcji.

Niewiele osób zdaje sobie sprawę z możliwości wstawienia do arkusza kalkulacyjnego inteligentnych opcji, dzięki którym możliwe jest stworzenie konkretnych ankiet z polami opcji do wyboru.

Rozwiązanie:

 

Aby wstawić przycisk opcji, należy dodać kolejną zakładkę do wstążki menu. Aby to zrobić, należy kliknąć na wstążkę menu prawym przyciskiem myszy, po czym z rozwijanego menu wybrać opcję „Dostosuj Wstążkę”.

wstążka

Otworzy się nowe okno dialogowe „Opcje programu Excel. W menu po prawej stronie należy zaznaczyć opcję Deweloper, aby dodać ją do wstążki, po czym zatwierdzić wybór przyciskiem „OK”.

wstazka

Następnie należy wejść w zakładkę Deweloper, wybrać rozwijane menu „Wstaw” oraz nacisnąć opcję odpowiedzialną za wstawianie przycisku opcji.

opcje

Następnie w arkuszu można narysować przycisk opcji. Po narysowaniu kilku przycisków możliwe będzie zaznaczenie tylko jednego w konkretnym czasie.

opcje

Aby edytować przycisk opcji, należy włączyć „Tryb projektowania”.

opcje

Nastepnie należy kliknąć na przycisk opcji prawym przyciskiem myszy, po czym wybrać „Obiekt OptionButton” –> „Edit”.

opcje

Możliwe jest edytowanie wielkości, czcionki oraz nazwy przycisku opcji.

 

 

 

Zobacz również:

Jak umieścić tekst pod kątem?
Jak wstawić wiersze do arkusza?
Jak włączyć pasek formuły?
Jak szybko zaznaczyć określoną liczbę komórek?
Jak zakreślić nieprawidłowe dane?

Janusz Dreziński

Od ponad 20 lat związany z branżą IT. Pasjonat technologii Microsoft z naciskiem na pakiet Office. Od kilku lat pomaga innym prowadząc portal Office.info.pl oraz rozwiązując ich codzienne problemy dotyczące przede wszystkim programów Microsoft Excel i Word. Jego hobby to żeglarstwo oraz siatkówka, a ulubione miejsce to... Mazury.

Pokaż pozostałe moje porady