Jak wstawić przycisk opcji do arkusza?

Program Excel używany jest przede wszystkim do tworzenia rozmaitych zestawień, jednak doskonale może służyć jako narzędzie do przygotowywania ankiet czy formularzy z oknami wyboru oraz przyciskami opcji.

Niewiele osób zdaje sobie sprawę z możliwości wstawienia do arkusza kalkulacyjnego inteligentnych opcji, dzięki którym możliwe jest stworzenie konkretnych ankiet z polami opcji do wyboru.

Rozwiązanie:

 

Aby wstawić przycisk opcji, należy dodać kolejną zakładkę do wstążki menu. Aby to zrobić, należy kliknąć na wstążkę menu prawym przyciskiem myszy, po czym z rozwijanego menu wybrać opcję „Dostosuj Wstążkę”.

wstążka

Otworzy się nowe okno dialogowe „Opcje programu Excel. W menu po prawej stronie należy zaznaczyć opcję Deweloper, aby dodać ją do wstążki, po czym zatwierdzić wybór przyciskiem „OK”.

wstazka

Następnie należy wejść w zakładkę Deweloper, wybrać rozwijane menu „Wstaw” oraz nacisnąć opcję odpowiedzialną za wstawianie przycisku opcji.

opcje

Następnie w arkuszu można narysować przycisk opcji. Po narysowaniu kilku przycisków możliwe będzie zaznaczenie tylko jednego w konkretnym czasie.

opcje

Aby edytować przycisk opcji, należy włączyć „Tryb projektowania”.

opcje

Nastepnie należy kliknąć na przycisk opcji prawym przyciskiem myszy, po czym wybrać „Obiekt OptionButton” –> „Edit”.

opcje

Możliwe jest edytowanie wielkości, czcionki oraz nazwy przycisku opcji.

 

 

 

Zobacz również:

Jak usunąć puste wiersze?
Jak zsumować dane z kilku arkuszy?
Jak zaokrąglić liczbę w Excelu?
Jak ukryć arkusz, kolumnę lub wiersz?
Jak sprawdzić pisownię w obcym języku?

Janusz Dreziński

Od ponad 20 lat związany z branżą IT. Pasjonat technologii Microsoft z naciskiem na pakiet Office. Od kilku lat pomaga innym prowadząc portal Office.info.pl oraz rozwiązując ich codzienne problemy dotyczące przede wszystkim programów Microsoft Excel i Word. Jego hobby to żeglarstwo oraz siatkówka, a ulubione miejsce to... Mazury.

Pokaż pozostałe moje porady