Problem:
Graficzne przedstawienie danych liczbowych jest możliwe dzięki opcji wykres w Excelu. Użycie jednego z wielu typów wykresów oferowanych przez
Excel z całą pewnością uatrakcyjni nasze opracowanie.
Rozwiązanie:
Excel jest w dużej mierze pomocny przy wstawianiu wykresu, więc nie powinno być z tym problemu. Zademonstruję wstawianie na przykładzie pracowników i ich płac.
Aby wstawić wykres najpierw zaznaczymy nasze dane (nie jest to konieczne, ale jest łatwiejsze).
Następnie przechodzimy na kartę
Wstawianie. W sekcji
Wykresy wybieramy formant z dowolnym typem wykresu – użyję tradycyjnego wykresu kolumnowego.
Z listy rozwijanej wybieramy typ wykresu – u nas Kolumnowy 2-W.
Ponieważ zaznaczyliśmy nasz obszar razem z nagłówkami nie musimy się już o nic martwić. Wykres zostaje dodany razem z etykietami opisującymi poszczególne osie:
Nasz wykres pojawił się razem z zestawem narzędzi do jego obróbki. Widać, że pojawiło się podświetlone na zielono Narzędzia wykresów. Wśród nich można znaleźć trzy karty – Projektowanie, Układ oraz Formatowanie. Wykorzystanie niektórych z tych narzędzi postaram się pokazać w oddzielnych poradach.
Zobacz również:
Jak usunąć przecinek na końcu tekstu komórki?
Jak przeglądać dwie odrębne części arkusza jednocześnie?
Jak ustawiać hasła w pakiecie Office?
Jak sprawdzić pisownię w obcym języku?
Jak policzyć odchylenie standardowe próbki?
Janusz Dreziński
Od ponad 20 lat związany z branżą IT. Pasjonat technologii Microsoft z naciskiem na pakiet Office. Od kilku lat pomaga innym prowadząc portal Office.info.pl oraz rozwiązując ich codzienne problemy dotyczące przede wszystkim programów Microsoft Excel i Word.
Jego hobby to żeglarstwo oraz siatkówka, a ulubione miejsce to... Mazury.
Pokaż pozostałe moje porady