Jak wyłączyć automatyczne nagłówki kolumn i wierszy?

Program Excel służy przede wszystkim do tworzenia rozmaitych zestawień, czy to finansowych, czy z innymi danymi.

Pomocne jest oznaczenie nagłówków kolumn – literami – oraz wierszy – liczbami. Jeśli jednak tworzymy oddzielne zestawienie i nadajemy nazwy kolumnom i wierszom, to linijki te mogą stać się niepotrzebne oraz uciążliwe przy pracy w arkuszu.

Z tego powodu program Excel umożliwia ukrycie nagłówków kolumn i wierszy, które domyślnie ustawione są jako widoczne.

Rozwiązanie:

Aby wyłączyć automatyczne nagłówki kolumn i wierszy, należy wejść w zakładkę Widok i  ze zbioru opcji „Pokazywanie” oznaczyć okienko „Nagłówki”.

nagłówki

Efekt widoczny jest na obrazku poniżej – brak alfabetycznych nagłówków kolumn oraz liczbowych nagłówków wierszy.

nagłówki

Zobacz również:

Jak wstawić nagłówek/stopkę?
Jak dodać plik PDF do programu pakietu Office?
Jak dodać linię trendu?
Jak stworzyć niestandardową kartę w wstążce menu?
Jak posortować komórki alfabetycznie?

Janusz Dreziński

Od ponad 20 lat związany z branżą IT. Pasjonat technologii Microsoft z naciskiem na pakiet Office. Od kilku lat pomaga innym prowadząc portal Office.info.pl oraz rozwiązując ich codzienne problemy dotyczące przede wszystkim programów Microsoft Excel i Word. Jego hobby to żeglarstwo oraz siatkówka, a ulubione miejsce to... Mazury.

Pokaż pozostałe moje porady