Jak wyłączyć tło podczas edycji prezentacji?

Tworzenie prezentacji zazwyczaj przebiega wielowarstwowo: tworzymy nie tylko jej treść, ale również stronę wizualną. Niekiedy jednak ta druga może przeszkadzać w tworzeniu treści, zwłaszcza jeśli jest wykonana na początku i towarzyszy nam podczas całej edycji prezentacji.

Wówczas dobrym rozwiązaniem jest wyłączenie tła ze slajdów, które pozwala skupić się na merytorycznej stronie prezentacji.

Rozwiązanie:

 

Warto pamiętać, że wyłączenie tła jest przydatne głównie wtedy, kiedy samo tło stanowi dodatek i nie jest związane z treścią slajdów. Po powtórnym włączeniu pojawi się ono przy odtwarzaniu prezentacji.

Aby wyłączyć tło prezentacji, należy wejść w zakładkę „Projektowanie” i w zbiorze opcji „Tło” zaznaczyć okienko przy opcji „Ukryj grafikę tła”. W każdej chwili można z powrotem włączyć grafikę, odznaczając okienko opcji.

wyłączanie tła

 

 

 

Janusz Dreziński

Od ponad 20 lat związany z branżą IT. Pasjonat technologii Microsoft z naciskiem na pakiet Office. Od kilku lat pomaga innym prowadząc portal Office.info.pl oraz rozwiązując ich codzienne problemy dotyczące przede wszystkim programów Microsoft Excel i Word. Jego hobby to żeglarstwo oraz siatkówka, a ulubione miejsce to... Mazury.

Pokaż pozostałe moje porady