Jak wyliczyć długość tekstu w Excelu?

Choć Excel służy przede wszystkim do tworzenia zestawień finansowych i opierających się na obliczeniach matematycznych, z wykorzystaniem liczb, to jednak coraz częściej wykorzystuje się go jako czytelną formę tworzenia krótkich treści tekstowych, która pozwala na łatwe zliczanie znaków oraz ocenę realizacji zadania.

Formuły znajdujące się w programie Excel pozwalają na obliczanie długości tekstu w danej komórce bez żadnych większych problemów, także z konkretnymi ustawieniami.

Rozwiązanie:

 

Aby ustawić obliczanie ilości znaków w komórce, należy wejść w zakładkę „Formuły”, następnie wybrać opcję „Tekstowe”.

dlugosc

W rozwijanym oknie menu należy wybrać opcję „DŁ”.

dlugosc

W nowo otwartym oknie „Argumenty funkcji” należy wpisać adres komórki, w której ma zostać dokonane obliczenie długości tekstu. Warto zauważyć, że długość liczona jest dla znaków ze spacjami.

dlugosc

Janusz Dreziński

Od ponad 20 lat związany z branżą IT. Pasjonat technologii Microsoft z naciskiem na pakiet Office. Od kilku lat pomaga innym prowadząc portal Office.info.pl oraz rozwiązując ich codzienne problemy dotyczące przede wszystkim programów Microsoft Excel i Word. Jego hobby to żeglarstwo oraz siatkówka, a ulubione miejsce to... Mazury.

Pokaż pozostałe moje porady