Przy tworzeniu skoroszytów w programie Excel niejednokrotnie problemem są nieprawidłowe wartości wprowadzone do arkusza. Jeżeli chcemy zapobiec generowaniu takich błędów w przyszłości, a jednocześnie posiadamy konkretne wartości, które są pożądane w danym arkuszu, możemy łatwo zablokować wprowadzanie niepoprawnych wartości.
Rozwiązanie:
Aby zablokować wpisywanie do arkusza niepoprawnych wartości należy zaznaczyć zakres komórek, którego ma dotyczyć zabezpieczenie, a następnie zaznaczyć je kolorem albo obramowaniem – pozwoli to na łatwiejszą nawigację.
Następnie należy wejść w zakładkę „Dane” i wybrać opcję „Sprawdzanie poprawności”.
Otworzy się nowe okno dialogowe. Należy wejść w kartę „Ustawienia”, a następnie z wybieranej listy „Dozwolone” wybrać opcję „Lista”. W polu „Źródło” należy wpisać wartości pożądane, oddzielone od siebie średnikami. Zmiany należy zatwierdzić przyciskiem „OK”.
W całym wyznaczonym obszarze znajdują się obecnie listy wyboru, z których można wprowadzić pożądane wartości. Żadne inne wartości nie mogą być wprowadzone w te komórki.
Zobacz również:
Jak rozdzielić zawartość jednej kómórki do kilku komórek?
Jak wstawić pojedynczą komórkę do arkusza?
Jak wstawić w komórce hiperłącze do drugiego arkusza skoroszytu?
Jak zmienić układ klawiatury dla pakietu Office w Windows 7?
Jak wstawić w Excelu stałą e?