Jak zaokrąglić liczbę w Excelu?

Program Excel pozwala na rozmaite zaokrąglanie liczb, dzięki któremu możliwe jest zmniejszenie liczby miejsc po przecinku i uzyskanie liczby prostszej do wykorzystania w formułach matematycznych.

Rozwiązanie:

Aby dokonać stałego zaokrąglania liczb do konkretnego formatu, należy wejść w zakładkę „Narzędzia główne” i rozwinąć menu w zbiorze opcji „Liczba”.

zaokrąglenie

Następnie należy wybrać opcję „Więcej formatów liczb”.

zaokrąglenie

Otworzy się nowe okno dialogowe. W karcie „Liczba”, w bocznej szpalcie „Kategoria” (1) należy wybrać jedną z opcji: Księgowe, Naukowe, Procentowe bądź Walutowe. W głównym polu należy wpisać liczbę miejsc po przecinku (2), do których ma być wykonywane zaokrąglanie. Następnie należy wybrać opcję „OK”.

zaokrąglenie

Zobacz również:

Jak wstawić pojedynczą komórkę do arkusza?
Co zrobić, gdy zamiast wartości wyświetlane są krzyżyki?
Jak wstawić logo lub grafikę do wydruku?
Jak obliczyć stawkę VAT?
Separatory tysięcy

Janusz Dreziński

Od ponad 20 lat związany z branżą IT. Pasjonat technologii Microsoft z naciskiem na pakiet Office. Od kilku lat pomaga innym prowadząc portal Office.info.pl oraz rozwiązując ich codzienne problemy dotyczące przede wszystkim programów Microsoft Excel i Word. Jego hobby to żeglarstwo oraz siatkówka, a ulubione miejsce to... Mazury.

Pokaż pozostałe moje porady