Jak zaokrąglić liczbę w Excelu?

Program Excel pozwala na rozmaite zaokrąglanie liczb, dzięki któremu możliwe jest zmniejszenie liczby miejsc po przecinku i uzyskanie liczby prostszej do wykorzystania w formułach matematycznych.

Rozwiązanie:

Aby dokonać stałego zaokrąglania liczb do konkretnego formatu, należy wejść w zakładkę „Narzędzia główne” i rozwinąć menu w zbiorze opcji „Liczba”.

zaokrąglenie

Następnie należy wybrać opcję „Więcej formatów liczb”.

zaokrąglenie

Otworzy się nowe okno dialogowe. W karcie „Liczba”, w bocznej szpalcie „Kategoria” (1) należy wybrać jedną z opcji: Księgowe, Naukowe, Procentowe bądź Walutowe. W głównym polu należy wpisać liczbę miejsc po przecinku (2), do których ma być wykonywane zaokrąglanie. Następnie należy wybrać opcję „OK”.

zaokrąglenie

Zobacz również:

Jak wstawić logo lub grafikę do wydruku?
Jak wydrukować cały skoroszyt?
Jak rozdzielić komórki w arkuszu?
Jak zamienić ułamek dziesiętny na ułamek zwykły?
Jak ustawić format komórek dla walut?

Janusz Dreziński

Od ponad 20 lat związany z branżą IT. Pasjonat technologii Microsoft z naciskiem na pakiet Office. Od kilku lat pomaga innym prowadząc portal Office.info.pl oraz rozwiązując ich codzienne problemy dotyczące przede wszystkim programów Microsoft Excel i Word. Jego hobby to żeglarstwo oraz siatkówka, a ulubione miejsce to... Mazury.

Pokaż pozostałe moje porady