Jak zapisać szablon z obsługą makr?

Jeśli tworzymy szablon do skoroszytu w programie Excel, zazwyczaj chcemy, aby nie tylko wyglądał tak, jak to zaplanujemy, ale również miał odpowiednie funkcje. Wiele z tych funkcji jest zapewniany dzięki odpowiednio dostosowanym makrom. Z tego powodu również szablon należy odpowiednio zapisać.

Rozwiązanie:

 

Aby zapisać szablon z obsługą makr, należy przede wszystkim wejść w menu „Plik” i wybrać opcję „Zapisz jako”.

zapisywanie

Pokaże się nowe okno dialogowe „Zapisywanie jako”. W górnym pasku pokaże się lokalizacja domyślnego zapisania szablonu (1); jeśli nam nie odpowiada, możemy ją zmienić, wybierając dowolną lokalizację (2). W polu „Nazwa pliku” (3) należy wpisać odpowiednią nazwę, zaś w rozwijanym menu „Zapisz jako typ” (4) należy wybrać opcję „Szablon programu Excel z obsługą makr (*.xltm)”. Następnie należy potwierdzić wybór klawiszem „Zapisz” (5).

zapisywanie

Zobacz również:

Jak rozbić tekst, aby każda litera była w osobnej komórce?
Jak wydrukować ciekawą tabliczkę mnożenia dla dziecka?
Jak zmienić liczby na datę?
Jak zmienić nazwę arkusza?
Jak zmienić układ wykresu (dodawanie tytułów)?

Janusz Dreziński

Od ponad 20 lat związany z branżą IT. Pasjonat technologii Microsoft z naciskiem na pakiet Office. Od kilku lat pomaga innym prowadząc portal Office.info.pl oraz rozwiązując ich codzienne problemy dotyczące przede wszystkim programów Microsoft Excel i Word. Jego hobby to żeglarstwo oraz siatkówka, a ulubione miejsce to... Mazury.

Pokaż pozostałe moje porady