Jak zapisać szablon z obsługą makr?

Jeśli tworzymy szablon do skoroszytu w programie Excel, zazwyczaj chcemy, aby nie tylko wyglądał tak, jak to zaplanujemy, ale również miał odpowiednie funkcje. Wiele z tych funkcji jest zapewniany dzięki odpowiednio dostosowanym makrom. Z tego powodu również szablon należy odpowiednio zapisać.

Rozwiązanie:

 

Aby zapisać szablon z obsługą makr, należy przede wszystkim wejść w menu „Plik” i wybrać opcję „Zapisz jako”.

zapisywanie

Pokaże się nowe okno dialogowe „Zapisywanie jako”. W górnym pasku pokaże się lokalizacja domyślnego zapisania szablonu (1); jeśli nam nie odpowiada, możemy ją zmienić, wybierając dowolną lokalizację (2). W polu „Nazwa pliku” (3) należy wpisać odpowiednią nazwę, zaś w rozwijanym menu „Zapisz jako typ” (4) należy wybrać opcję „Szablon programu Excel z obsługą makr (*.xltm)”. Następnie należy potwierdzić wybór klawiszem „Zapisz” (5).

zapisywanie

Janusz Dreziński

Od ponad 20 lat związany z branżą IT. Pasjonat technologii Microsoft z naciskiem na pakiet Office. Od kilku lat pomaga innym prowadząc portal Office.info.pl oraz rozwiązując ich codzienne problemy dotyczące przede wszystkim programów Microsoft Excel i Word. Jego hobby to żeglarstwo oraz siatkówka, a ulubione miejsce to... Mazury.

Pokaż pozostałe moje porady